تویوتا پلت فرم نرم افزاری خودروی خویش را راه اندازی می نماید

تویوتا پلت فرم نرم افزاری خودروی خویش را راه اندازی می نماید

به گزارش سئو مئو تویوتا می خواهد تا سال ۲۰۲۵ یک پلت فرم اختصاصی نرم افزاری را برای تولید خودرو راه اندازی کند. این پلت فرم کارکردهای برخی اجزا و قسمت های خودران را کنترل می کند.

به گزارش سئو مئو به نقل از رویترز، این پلت فرم که سیستم عامل آرنه نام دارد، رقابت تویوتا با دیگر شرکتهای سازنده خودرو های برقی و خودران مانند تسلا و فولکس واگن را تسهیل می کند. این شرکت ها هم پلت فرم های نرم افزاری طراحی نموده اند که تنها بر روی تولیدات خود آنها مورد استفاده قرار می گیرد.
باید توجه داشت که وسایل نقلیه الکتریکی بسیار متفاوت از وسایل نقلیه مجهز به موتور احتراقی سنتی عمل می کنند و بسیار پیچیده تر هستند. این نرم افزار به وسیله نقلیه کمک می نماید تا از راه به روز رسانی های ضروری به روز بماند و محاسبات دقیق آن سبب می شود همه قطعات خودرو به صورت پیوسته و درست کار کنند.
طراحی و عرضه چنین نرم افزاری آسان نیست و خیلی از خودروسازان سنتی با آن مشکل داشته اند. فولکس واگن مشکلات عمده ای با پلت فرم طراحی شده خود داشت و در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ تولید بعضی از خودرو های مبتنی بر آنرا متوقف کرد. اما این شرکت اخیراً هیچ مشکل گسترده ای را در مورد این پلت فرم مطرح نکرده است.
تویوتا همینطور می خواهد این نرم افزار را به شرکتهای وابسته خود گسترش دهد و حتی امکان دارد آنرا در اختیار سایر توسعه دهندگان قرار دهد.

منبع: