همكاری بلاروس و كره جنوبی برای توسعه دولت الكترونیك

همكاری بلاروس و كره جنوبی برای توسعه دولت الكترونیك

سئو مئو: كشور بلاروس می خواهد با همكاری كره جنوبی به توسعه زیرساخت های لازم برای انجام پروژه دولت الكترونیكی بپردازد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت بلاروس نیوز، دولت الكترونیكی درواقع شامل اطلاعات دیجیتال و سرویس های اقتصادی به هنگامی است كه در دسترس شهروندان قرار می گیرد. به بیانی دیگر، دولت الكترونیكی تلفیقی از فناوری اطلاعات و شبكه اطلاع رسانی تار عنكبوتی به منظور عرضه خدمات به حساب می آید. این سرویس در خیلی از كشورهای جهان هنوز در مراحل ابتدایی خود بوده و مقرر است به صورت كامل تا حد ممكن ارجاع به ادارات و حضور در این اماكن را محدود كند.

با عنایت به آنكه خیلی از كشورهای توسعه یافته و پیشرفته در جهان سالهاست كه از خدمات و مزایای فراوان دولت الكترونیكی ( e-government) بهره می برند، حالا برخی دیگر از كشورهای درحال توسعه و جهان سومی درصدد برقراری و توسعه زیرساخت های لازم برای اجرای كامل پروژه دولت الكترونیكی درآمده اند.

تازه ترین گزارش ها حاكی می باشد كه بلاروس هم تصمیم گرفته است با همكاری كره جنوبی بعنوان یكی از پیشگامان فناوری و تكنولوژی به توسعه و راه اندازی دولت الكترونیكی بپردازد.

این همكاری كه در حاشیه دیدار مشترك وزرای خارجه این دو كشور در تاریخ ۴ سپتامبر به توافق آن ها رسید، برروی تلاش و همكاری های دوجانبه كشور اروپایی بلاروس و كره جنوبی در آسیا تاكید خواهد داشت. پس از این دیدار، مقامات مربوطه پروتكلی را به امضا رسانیدند كه در آن توافق بر سر اجرای این پروژه ها ذكر و تشریح شده است.

دولت الكترونیكی كه چند سالی است روی زبان ها افتاده است، درواقع به كاهش حجم دستگاه عریض و طویل بوروكراسی اشاره دارد. امری كه اگر محقق شود حتی برروی ترافیك خیابان ها و كاهش آلودگی هم تاثیر می گذارد. چون كه رجوع حضوری به ادارات و گاها كاغذبازی های طولانی را غیرضروری می كند. اصطلاح دولت الكترونیكی و همینطور هم معناهای آن در اواخر دهه ۱۹۹۰ پدیدار شدند. اما تاریخچه استفاده از ICT در سازمان های دولتی را می توان تا اوایل تاریخ پیدایش كامپیوتر دنبال كرد.