یک شرکت آمریکایی به نقض تحریمهای هواوی متهم شد

یک شرکت آمریکایی به نقض تحریمهای هواوی متهم شد

سئو مئو: دولت آمریکا به ˮسیگیت تکنولوژی هولدینگزˮ هشدار داد این شرکت احتمالاً قوانین کنترل صادرات را با فراهم کردن درایوهای هارد دیسک به هواوی نقض کرده است.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، رویترز گزارش کرد مشتری که دولت آمریکا به آن اشاره کرده، شرکت هواوی تکنولوژیز بوده است که در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار دارد و صادرات محصولات آمریکایی و برخی از اقلام ساخت کشورهای خارجی دیگر به این شرکت چینی، بدون دریافت مجوز ویژه ممنوع می باشد.

طبق اظهارنامه شرکت سیگیت به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، سیگیت این اخطار را در نامه وزارت بازرگانی به تاریخ ۲۹ اوت دریافت کرده است.

در این اظهارنامه آمده است: این شرکت فروش درایوهای هارد دیسک را مشمول مقررات صادراتی آمریکا نمی دانسته و آن طور که وزارت بازرگانی مدعی است، قوانین را زیر پا نگذاشته است.

در اظهارنامه سیگیت، به نام مشتری اشاره نشده است. یک منبع مطلع به رویترز اظهار داشت: سیگیت یک سال پیش، فروش به هواوی را متوقف کرد. شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی هواوی در سال ۲۰۱۹ با استناد به نگرانیهای امنیت ملی، در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، سیگیت در دوبلین ایرلند مستقر است و در کالیفرنیا دفتر مرکزی دارد. این شرکت اعلام نموده است با وزارت بازرگانی آمریکا همکاری می کند و به دنبال حل این مساله است.

منبع: