اعتراف مقامات استرالیایی به دادن باج به هکرها

اعتراف مقامات استرالیایی به دادن باج به هکرها

به گزارش سئو مئو، یکی از مسؤلان امنیت سایبری استرالیا اظهار داشت: در حالیکه بزرگ ترین بیمه گر سلامت این کشور به شکل گسترده ای هک شده، موسسات بیمه به صورت مرتب به هکرها باج می دهند تا داده های مسروقه را بازگرداند.

به گزارش سئو مئو به نقل از رویترز، اظهارات مدیر شرکت مک کوایر تله کام که به ۴۲ درصد از کارمندان فدرال استرالیا همچون اداره مالیات استرالیا خدمات امنیت سایبری عرضه می کند، نشانگر عدم آمادگی صنعتی است که در بحبوحه یک بحران ناشی از حملات هکری در کانون توجه قرار گرفته است.
دیوید تودهوپ، مدیر عامل این شرکت، ضمن اشاره به شرایط نامطلوب شرکتهای بیمه سایبری که وی نامی از آنها نبرده است، اظهار داشت: “اینها بزرگترین شرکت ها در جهان هستند که آن قدر توانایی مالی دارند تا هر چه سریع تر به مجرمان و هکرها پول پرداخت کنند تا مسئولیت های خویش را انجام دهند. در کدام حوزه دیگر از زندگی می بینید که شرکتهای معتبر میلیونها دلار به مجرمان پرداخت می کنند و همه چیز به شکلی خوب است؟ ”
وی اضافه کرد: “شرکت های بیمه گری که به هکرها باج می دادند، هیچ راهی برای اطمینان از حذف داده ها توسط آنان نداشتند، به این مفهوم که اطلاعات حساس مشتری همچنان در معرض خطر افشای آنلاین باقی می ماند.”
این ماه، بزرگترین شرکت بیمه سلامت استرالیا، به نام مدی بانک پرایوت، فاش کرد که یک هکر اطلاعات شخصی در ارتباط با وضعیت سلامت ۱۰۰ نفر از ۴ میلیون مشتری آنرا دزدیده و برای بازگرداندن داده ها درخواست پرداخت باج کرده است. روز سه شنبه، مدی بانک اظهار داشت که مجرم اطلاعات ۱۰۰۰ مشتری دیگر را هم نشان داده و افزود که این تعداد احتمالا افزایش خواهد یافت.

منبع: