معرفی انواع بلبرینگ

معرفی انواع بلبرینگ

بلبرینگ ها جهت ایجاد حرکت صاف و کم اصطکاک در کاربردهای دورانی مورد استفاده قرار می گیرند و قادر به ارائه عملکرد بالا و طول عمر طولانی هستند.

مشخصات و اجزای بلبرینگ

بلبرینگ ها جهت ایجاد حرکت صاف و کم اصطکاک در کاربردهای دورانی مورد استفاده قرار می گیرند و قادر به ارائه عملکرد بالا و طول عمر طولانی هستند. بلبرینگ‌ ها از چهار بخش اصلی تشکیل شده ‌اند: دو حلقه (یا مسابقه)، عناصر غلتشی (گلوله ‌ها)، و جداکننده توپ (نگهدارنده).

توجه داشته باشید که یکی از معایب بلبرینگ‌ ها این است که توپ ‌ها می‌توانند در طول زمان با فشار بیش از حد بر روی مسابقه‌ های بیرونی که منجر به شکست نهایی می‌شود، مسطح شوند. بنابراین بسیار مهم است که تمامی اجزا و پارامترها به طور منظم نظارت شوند.

وظیفه اصلی بلبرینگ ها هدایت یک مجموعه دوار است. بنابراین بلبرینگ امکان چرخش یک عنصر نسبت به عنصر دیگر را فراهم می آورد و از آنجایی که رایج ترین مکانیسم موجود در دستگاه ها و خودروها می باشد لذا توصیه می شود که قبل از خرید بلبرینگ ها را با هم مقایسه کنید تا مشخص کنید کدام سیستم برای نیاز شما مناسب تر است. یافتن بهترین بلبرینگ و بلبرینگ مناسب برای کاربردهای صنعتی بستگی به فاکتورهایی از جمله تولید در سطح بالا، خرابی در سطح پایین، برنامه‌های نگهداری ایمن و عمر طولانی کارخانه دارد. در رابطه با مشخصات فنی و ابعاد مهمی که در هنگام تعیین بلبرینگ و خرید بلبرینگ خصوصا بلبرینگ عمده باید در نظر گرفته شود می توان موارد زیر را بیان کرد:

حفره: صنعت بلبرینگ شامل یک سیستم از اعداد استاندارد برای یاتاقان های با سوراخ به قطر متریک می باشد و برای اندازه ی سوراخ های بالاتر در 5 ضرب می شود تا اندازه حفره بر حسب میلی متر بدست آید.

قطر بیرونی: قطر بیرونی بلبرینگ شامل محفظه یک واحد داخلی است و عرض حلقه بیرونی، عرض کلی بیرون یاتاقان است.

عرض کلی: عرض کلی یاتاقان یا مجموعه بلبرینگ شامل یقه قفل می باشد.

 

انواع بلبرینگ

بلبرینگ ها دارای انواع متفاوت و مختلفی می باشند که برخی از بهترین انواع بلبرینگ ها عبارتند از:

 

بلبرینگ شعاعی

بلبرینگ های شعاعی جهت حمل بارهای محوری شعاعی و به صورت سبک طراحی شده اند، در حالی که بلبرینگ های رانش فقط برای بارهای رانش خالص طراحی شده اند.

بلبرینگ شیار عمیق

بلبرینگ های شیار عمیق از یک حلقه داخلی، یک حلقه بیرونی، توپ ها و گاهی اوقات یک قفس برای نگه داشتن و جدا کردن توپ ها تشکیل شده اند. بلبرینگ های شیار عمیق می‌توانند بارهای شعاعی و محوری را در درجات مختلف تحمل کنند، اما زمانی استفاده می‌شوند که بار اولیه در جهت شعاعی باشد.

بلبرینگ تماس زاویه ای

بلبرینگ های تماس زاویه ای به گونه ای طراحی شده اند که هنگام استفاده از یاتاقان، یک زاویه تماس بین نژادها و توپ ها تشکیل می شود. ویژگی اصلی طراحی این نوع بلبرینگ این است که یکی یا هر دو یا رینگ ها یک شانه بالاتر از دیگری دارند. برای اینکه این یاتاقان ها به درستی کار کنند، باید با بار رانش مونتاژ شوند.

یاتاقان‌های تماس زاویه‌ای، یاتاقان‌های رانش یک ‌طرفه هستند که می‌توانند بارهای رانش سنگین و بارهای شعاعی متوسط را تحمل کنند.

بلبرینگ تراست

بلبرینگ تراست برای بارهای رانش خالص طراحی شده است. این یاتاقان ها می توانند بارهای شعاعی کمی را تحمل کنند.

بلبرینگ حلقه چرخان یا میز گردان

بلبرینگ های حلقه چرخان می توانند بارهای محوری، شعاعی و لحظه ای را در خود جای دهند. آنها در محفظه یا شفت نصب نمی شوند، بلکه مستقیماً روی یک سطح نشیمن نصب می شوند. این یاتاقان ها به عنوان یاتاقان های رومیزی، یاتاقان های چرخان و حلقه های چرخشی شناخته می شوند.

 

صنعت بلبرینگ طاهرزاده در زمینه تهیه و توزیع انواع بلبرینگ و هم چنین فروش عمده بلبرینگ آماده خدمت رسانی به شما می باشد.

صنعت بلبرینگ طاهرزاده : https://taherzadehbearing.com/