سختگیری اتحادیه فناوران برای اعطای جواز بیشتر شد هارد را در مراکز نامعتبر و فاقد مجوز تعمیر نکنید

سختگیری اتحادیه فناوران برای اعطای جواز بیشتر شد هارد را در مراکز نامعتبر و فاقد مجوز تعمیر نکنید

به گزارش سئو مئو، رییس کمیسیون فنی اتحادیه صنف فناوران کامپیوتر تهران با تاکید این که بتازگی شکایات مردمی در حوزه تعمیر ماینر، کامپیوتر، لپ تاپ و گران فروشی برخی اجزای کامپیوتری زیاد شده است، اظهار داشت: به سبب افزایش شکایات مردمی از برخی اعضای صنف فناوران، سختگیری ها برای اعطای جواز بیشتر می شود.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، با شیوع ویروس کرونا فعالیت قابل توجهی از کسب وکارها به شکل آنلاین و دورکار شده است، بدین جهت حجم تقاضای مردم برای برخی خدمات بالا گرفت و عده ای برای پیش بردن برخی امور اداری به سراغ کافی نت ها رفتند تا خدمات مورد نیاز را برای آنها انجام دهند. گویا در این دوره کرونا، حجم شکایت مردم از صنف فناوران کامپیوتر تهران به سبب آنلاین شدن خدمات دولتی ها و بخش خصوصی بیشتر شده است.
دراین زمینه علی منصوری – رییس کمیسیون فنی اتحادیه صنف فناوران کامپیوتر تهران- به ایسنا اظهار داشت: میزان شکایت مردم از صنف فناوران کامپیوتر تهران به سبب دورکاری کسب وکارها نسبت به دوره پیش از کرونا دو برابر شده است. عمده شکایت برخی مردم از اعضای صنف فناوران کامپیوتر کاهش کیفیت تعمیرات، گران فروشی و نداشتن اطلاعات تخصصی برخی کافی نت ها اعلام شده است. متاسفانه برخی از افراد نسبت به تعمیر تعدادی از قطعات اطلاعات کافی نداشته و حساسیت کمتری به خرج دادند که این مساله خسارت جبران ناپذیری را برای کاربران به دنبال داشته است.
وی اشاره کرد: در دوران کرونا انتقادهای زیادی از طرف اعضای فناوران عنوان شد که چرا اتحادیه جواز را با تاخیر و سختگیری های زیاد صادر می کند؟ باید پاسخ داد علت این سختگیری ها این است که خدمات مربوط به این صنف باید باکیفیت و دانش فنی بیشتری در اختیار مردم قرار بگیرد.
رییس کمیسیون فنی اتحادیه صنف فناوران کامپیوتر تهران با اعلان اینکه آزمون کمیسیون فنی آنلاین برگزار می شود، اظهار داشت: این روزها افراد جوان با اندک سرمایه ای می توانند کافی نتی در هر گوشه شهر راه اندازی کنند. بدین جهت با توجه به این که آزمون کمیسیون فنی آنلاین برگزار می شود، اتحادیه از این پس نمی تواند به کسانی که قادر نیستند در آزمون فنی آنلاین شرکت کرده و نتوانند پاسخگوی سوالات مطرح شده توسط کارشناسان فنی باشند، جواز کسب بدهد.
منصوری بیان کرد: گاهی اوقات تعمیر قطعات کامپیوتر به مادربرد و چیپ اختصاص پیدا می کند و چنانچه فردی تخصص کافی برای تعمیر نداشته باشد، واحدهای صنفی به شکل پرداخت ریالی خسارت را جبران می کنند. این در حالیست که در بعضی موارد مراجعه کنندگانی بوده اند که هارد خودرا برای تعمیر به اعضای این صنف سپردند که متاسفانه به سبب برخی ناشی گری ها و عدم تخصص لازم به اطلاعات و اسناد مردم خسارت زده شده است. بطور معمول این نوع خسارت را نمی توان با پرداخت وجه جبران کرد و عمده مشکل و دغدغه اتحادیه دراین زمینه است.
او همین طور به مدیران کافی نت ها سفارش کرد: از این پس صاحبان کافی نت ها افرادی را در این بخش انتخاب کنند که در این عرصه کاری حساس، با دانش فنی بالا و امین باشند و با دقت و اطلاعات بیشتری خدمات مورد نیاز مردم را انجام دهند.

منبع: