معاون اول رییس جمهور در نشست با كاركنان شركت ملی پست مطرح كرد تاکید بر نقش اساسی پست در ارسال مرسولات اینترنتی و خانگی

معاون اول رییس جمهور در نشست با كاركنان شركت ملی پست مطرح كرد تاکید بر نقش اساسی پست در ارسال مرسولات اینترنتی و خانگی

به گزارش سئو مئو معاون اول رئیس جمهور با قدردانی از زحمات و تلاشهای کارکنان شرکت پست بخصوص در دوران انتشار کرونا تاکید کرد: باید شرکت ملی پست ایران با عنایت به وضعیت جدید اداره کشور و افزایش کسب و کارهای اینترنتی و خانگی، نقش اساسی در جابجایی کالاها و اموال مردم داشته باشد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، محمد مخبر عصر امروز(سه شنبه) در نشست صمیمی و مراسم افطاری با کارکنان شرکت ملی پست ایران به افزایش کارهای کسب و کارهای اینترنتی در کشور و همین طور ارسال مرسولات کالایی مردم بوسیله شرکت پست خصوصاً در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره و اشاره کرد: باید امکانات مناسب باتوجه به نقش و وظایف جدید این شرکت در اختیار این سازمان قرار گیرد.
معاون اول رئیس جمهور از کارکنان شرکت پست خواست تا با کوشش برای ارسال کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به درب منزل ایشان از برخی دلالی ها که موجب افزایش قیمت تمام شده یک کالا می شود، جلوگیری نمایند.
معاون اول رئیس جمهور کارکنان پست را نماد صداقت و امانت داری خطاب کرد و با اشاره به دغدغه ها و مشکلات ایشان، اشاره کرد: دولت تمام تلاش خودرا در کمیسیون ها و هیئت دولت به کار خواهد بست تا مشکلات این قشر زحمت کش هر چه سریعتر برطرف شود.
معاون اول رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود با اشاره به سه مقطع مهم فعالیت و کار شرکت ملی پست در دوران پیش و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و همین طور شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: در دوران نهضت اسلامی از یاد نمی بریم که چگونه کارکنان زحمتکش، صادق، امین و مجاهد شرکت پست نامه مبارزین انقلاب اسلامی را با شجاعت جابجا می کردند.
مخبر افزود: در دوران جنگ نیز شرکت ملی پست ایران با جابجایی نامه های رزمندگان و خانواده های آنان مایه دلگرمی، آرامش و روحیه بخشی به آنان بود.
معاون اول رئیس جمهور همین طور با اشاره به کارهای مجاهدانه کارکنان شرکت پست در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره کرد: در بسیاری کشورهای جهان فعالیت شرکت های پست در دوران کرونا تعطیل شد اما در جمهوری اسلامی ایران کارکنان شرکت پست با شجاعت، قدرت، دلسوزی و تعهد اجازه نداند حتی یک لحظه کارهای این شرکت متوقف شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم با تاکید بر این که در دوران شیوع کرونا، فعالیت شرکت پست به سبب خریدهای اینترنتی و غیرحضوری مردم چند برابر شد، افزود: در این دوران بار کسب و کارهای دیجیتال بر روی دوش کارکنان شرکت ملی پست بود و باید حمایت های ویژه ای از این قشر زحمت کش شود.
عیسی زارع پور با تاکید براینکه باید فعالیت شرکت پست به سمت هوشمند سازی حرکت نماید، اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم به دنبال آنست که از فناوری های روز برای ارسال نامه ها و محموله های کالایی مردم حداکثر استفاده را کند.
وی همین طور به روند و مراحل کاری شرکت پست اشاره و اشاره کرد: بزرگترین مرکز تجزیه مرسولات پست سال قبل در تهران افتتاح شده و در مرحله قبول کالاها نیز سرویس ویژه ای برای کسب و کارهای اینترنتی و خانگی فراهم گشته است تا بدون مراجعه به شرکت پست مرسولات آنان در شبکه پست به گردش در بیاید و در بخش رهسپاری و توزیع هم برنامه هایی داریم تا با هوشمند سازی روند امور تسهیل شود.
زارع پور اشاره کرد: اصلاح تعرفه های پستی باید تبدیل به یک رویه در دولت شود تا در ابتدای هر سال و متناسب با نرخ تورم تعرفه ها اصلاح گردد.
در این مراسم همین طور به پاس بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی، تمبر یادبود این شهید و سردار بزرگ و رشید اسلام به دکتر مخبر تقدیم شد.

منبع: