تعداد مشترکان اینترنت موبایل از 95 میلیون هم عبور کرد

تعداد مشترکان اینترنت موبایل از 95 میلیون هم عبور کرد

تعداد مشترکان اینترنت پهن باند سیار در کشور تا آخر سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ به بیشتر از ۹۵ میلیون و ۸۶۹ هزار مشترک و ضریب نفوذ پهن باند سیار هم به ۱۱۴.۰۶ درصد رسید.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، طبق آخرین آمار منتشرشده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا آخر سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰، تعداد مشترکان اینترنت پهن باند سیار به ۹۵ میلیون و ۸۶۹ هزار و ۲۵۲ مشترک رسیده، این در شرایطی است که تا آخر سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰، تعداد مشترکان اینترنت پهن باند سیار به ۹۱ میلیون مشترک رسیده بود. تعداد مشترکان به تفکیک اپراتور در جدول زیر آمده است.

مطابق این آمار، ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار تا آخر سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰، به ۱۱۴.۰۶ درصد رسیده است. این در شرایطی است که ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار تا آخر سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰، به ۱۰۹.۲۷ درصد رسیده بود.
علت اشتراک بالای ارتباطات سیار و ضریب نفوذ آن در کشور این است که تعداد زیادی از شهروندان ایرانی به علل مختلفی از بیشتر از یک خط استفاده می نمایند یا بعضی از خطوطی که خریداری نموده اند را بلااستفاده گذاشته اند و از سویی هم خود اپراتورها می توانند به علت جلب مشتری و نفوذ در بازار این خدمات، به عرضه سیمکارت مجانی یا با قیمت نازل و غیره اقدام نمایند.

منبع: