وزیر ارتباطات خبر داد؛ افزایش 100 برابری سرعت اینترنت در کشور ظرف سه سال آینده

وزیر ارتباطات خبر داد؛ افزایش 100 برابری سرعت اینترنت در کشور ظرف سه سال آینده

به گزارش سئو مئو وزیر ارتباطات از افزایش صدبرابری سرعت اینترنت در کشور آگاهی داد و اظهار داشت: درحال انجام پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکارها (FTTH) هستیم.

به گزارش سئو مئو به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، بامداد امروز ساختمان جدید دانشکده مهندسی هوافضا با حضور محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، علی اکبر صالحی، محمدرضا عارف و اعضای حقیقی هیئت امنای دانشگاه صنعتی شریف راه اندازی شد.
گفتنی است محل جدید دانشکده مهندسی هوافضا در طبقات منفی ۲ تا ۳ ساختمان شهید ستاری مستقر است. این ساختمان در ۱۱ طبقه و زیربنای بیش از ۱۹۷۰۰ متر مربع واقع شده که محل استقرار دانشکده مهندسی هوافضا، معاونت پژوهش و فناوری مراکز نوآوری تخصصی دانشگاه است.
سرعت اینترنت در کشور ظرف سه سال و نیم آینده ۱۰۰ برابر می شود
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان جدید دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف و جلسه هیئت امنای این دانشگاه از افزایش صدبرابری سرعت اینترنت در کشور آگاهی داد.
وی اظهار داشت: درحال انجام پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکارها (FTTH) هستیم و تا اختتام دولت سیزدهم شاهد افزایش چشم گیر سرعت اینترنت در کشور خواهیم بود.
زارع پور اضافه کرد: در این پروژه وسعت جغرافیایی اهمیت زیادی دارد و کشورهایی با وسعت جغرافیایی مشابه ما، ده سال را صرف انجام چنین پروژه ای کرده اند. ما مصمم هستیم راهی که سایر کشورها ده ساله طی کرده اند را طی سه سال و نیم به انتها برسانیم و ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری را در همه جای کشور راه اندازی نماییم.
وزیر ارتباطات اذعان داشت: استارت کار از دو هفته قبل زده شد، نیم میلیون پورت را افتتاح کردیم و سرعت های نزدیک به یک گیگابیت بر ثانیه را تست کردیم. برنامه اساسی و راهبردی ما راه اندازی شبکه پرسرعت و باکیفیت در کل کشور است و با اجرای این پروژه مردم اینترنت پرسرعت(صدبرابر سرعت فعلی اینترنت) را تجربه خواهند کرد.

منبع: