توئیت ضرغامی درباره اینترنت و راه نیافتادن کار مملکت!

توئیت ضرغامی درباره اینترنت و راه نیافتادن کار مملکت!

عزت الله ضرغامی اشاره کرد: کار مملکت بدون پهنای باند و اینترنت پرسرعت راه نمی افتد!
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که یکی از فعال ترین اعضای کابینه دولت سیزدهم در فضای مجازی است که ترجیح می دهد دیدارها، سفرها، اقدامات و عقاید خودرا از این طریق به اطلاع عموم برساند، در حساب کاربری اش در توئیتر نوشت: «کار مملکت بدون پهنای باند و اینترنت پرسرعت راه نمی افتد! تمامی اطلاع رسانی و برنامه های وزارتخانه ما بوسیله صفحات شخصی خودم! و بازنشر آن در فضای مجازی صورت می گیرد. رسانه های رسمی در این ماموریتِ ملی نقشی برای خود قائل نیستند.»
ضرغامی، بعد از به رأی گذاشتن کلیات طرح صیانت در کمیسیون مشترک مجلس و ایرادهای قانونی که به آن وارد شد و تکلیف رئیس جمهور به وزیر ارتباطات برای تامین زیرساخت لازم، اینترنت امن، با کیفیت و پرسرعت، پیام دیگری را در توئیتر منتشر نموده و اظهار داشته بود: «همه به دنبال اینترنت پرسرعت و پهنای باند بیشتر هستند، مخالف نبود؟!…»
کاهش سرعت اینترنت خصوصاً در چند وقت اخیر موضوعی چالش برانگیز بوده که همزمانی آن با بررسی طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس، با واکنش های گسترده تری مواجه گردید. عیسی زارع پور ـ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ـ در آخرین اظهارنظر، توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر را نسخه شفابخش توسعه ارتباطات در کشور، دانسته و درباره اعتراض هایی که نسبت به کاهش سرعت اینترنت در کشور وجود دارد، گفته است: یکی از اشکالات ما این است که زیرساخت هایمان در گذشته، متناسب با نیاز امروز رشد نکرده، اما به خاطر نیاز روزافزونی که ماهانه ۸ تا ۱۰ درصد اضافه می شود، شبکه کشش ندارد و گرفتار مشکل شدیم… ما به سرعت با اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت در تلاشیم این مشکلات را برطرف نماییم.
حسن تقی زاده انصاری ـ رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ـ نیز قبل از این ها در گفت وگویی با ایسنا درباره ضرورت گسترش پهنای باند و اشتباهاتی که با اجرای طرح صیانت از فضای مجازی در گردشگری مرتکب خواهیم شد، اظهار کرده بود: بیش از ۹۰ درصد جذب توریست و آشنایی علاقه مندان به سفر، بوسیله فضای مجازی اتفاق می افتد. در دنیای امروز، توریست بدون تحقیق مقصدی را برای سفر انتخاب نمی کند و این شناخت بوسیله فضای مجازی و شبکه های اجتماعی محقق می شود. چنان چه در این فضا محدودیتی به وجود آید بازار گردشگری را از دست می دهیم و موجب می شویم کشورهای همسایه گردشگران ما را به آسانی جذب کنند و ایران از لیست مقاصد گردشگری حذف شود. ضمن اینکه با شکست پروژه «مقابله با ایران هراسی» مواجه خواهیم شد.