هفته کاری کارمندان پاناسونیک کوتاه تر شد

هفته کاری کارمندان پاناسونیک کوتاه تر شد

به گزارش سئو مئو پاناسونیک گزینه چهار روز کار در هفته را معرفی نمود و به جمع شرکتهای ژاپنی پیوست که ترند جهانی توازن مناسب بین کار و زندگی را تشویق می کنند.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، یوکی کاسومی، مدیرعامل پاناسونیک هفته گذشته در جلسه کوتاهی به سرمایه گذاران اعلام نمود کارمندان این شرکت می توانند در ایام استراحت اضافی، مشاغل جانبی اختیار کنند و اوقاتشان را برای کار داوطلبانه سپری کنند.

وی اظهار داشت: مسئولیت ما ایجاد توازن بین سبک کار و زندگی برای سرمایه انسانی متنوعمان است. پاناسونیک همینطور به کارمندان اجازه می دهد هنگامی که شریک زندگیشان به مناطق دیگر منتقل می شود، به دورکاری بپردازند.

اقدامات پاناسونیک همسو با اقدامات شرکتهای فناوری سراسر جهان است که تلاش می کنند با کوتاه کردن هفته کاری، استعدادها را در بازار کار گرفتار کمبود نیرو جذب کنند. شرکت آمازون هم به صورت آزمایشی هفته کاری چهار روزه را برای کارمندان منتخب در سال ۲۰۱۸ به اجرا گذاشت و غول کالاهای مصرفی یونیلیور در دسامبر سال ۲۰۲۰ آزمایش یک ساله هفته کاری کوتاه تر را برای کارمندانش در نیوزیلند شروع کرد. کشورهایی مانند ایرلند و ایسلند به دنبال اجرای این برنامه هستند.

در ژاپن گروهی از قانونگذاران درحال بررسی پیشنهادی برای دادن یک روز تعطیلی بیشتر به کارمندان علاوه بر دو روز تعطیلی در هفته هستند تا از سلامت روان آنها حمایت کنند. اما شرکتهایی که چهار روز کار در هفته را اجازه می دهند، همچنان در اقلیت هستند. بر اساس نظرسنجی که در سال ۲۰۲۰ از جانب وزارت کار ژاپن انجام شد، تنها بیشتر از هشت درصد از شرکتهای ژاپنی بیشتر از دو روز تعطیلی را به کارمندانش پیشنهاد می دهند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این وضعیت امکان دارد تغییر کند. بر اساس گزارش روزنامه “نیک کی” شرکت داروسازی “شیونوگی اند کو” که درحال ساخت یک داروی کووید ۱۹ است، گزینه سه روز کار در هفته را از آوریل فراهم می آورد. شرکت یاهو ژاپن و “سومپو هیماواری لایف اینشورنس” هم با هفته کاری چهار روزه برای کارمندانی که از کودکان و بستگان سالمند مراقبت می کنند، موافقت می کنند.

منبع: