تاریخ بار دیگر برای بیتکوین تکرار خواهد شد؟

تاریخ بار دیگر برای بیتکوین تکرار خواهد شد؟

به گزارش سئو مئو یک کارشناس اظهار داشت: بیتکوین روز گذشته، 19 دی ماه از سطحی عبور کرد که برای بسیاری یک سطح کلیدی محسوب می شد و دقیقا رفتاری از خود نشان داد که در شهریورماه (سپتامبر 2021) پیش از حرکت به سمت بالاترین قیمتش یعنی 69 هزار دلار، از خود نشان داده بود.
احسان عاشوری در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: داده های آماری نشان می دهند که پولبک قیمت جفت ارز بیت کوین/دلار از سطح قیمتی ۴۰٫۷۰۰ دلار است و می تواند متعاقبا از ۴۲ هزار دلار هم عبور کند. شاید این رفتار بیتکوین برای بعضی ها هیجان چندانی نداشته باشد، اما برای بعضی دیگر یادآور حرکت قیمت بیتکوین در شهریور ماه است؛ یعنی زمانی که قیمت ۴۰٫۷۰۰ دلار سکوی پرتابی شد برای بیتکوین و هفت هفته بعد به بالاترین قیمت تاریخ خود، یعنی ۶۹ هزار دلار رسید.
این کارشناس حوزه رمزارزها اشاره کرد: البته در عین حال، اظهارنظرها در مورد سیاست های سختگیرانه اقتصادی فدرال رزرو آمریکا هنوز ادامه دارد و تاثیرات آن روی بازار کریپتو را نباید نادیده گرفت. شباهت دیگری که در نمودار قیمتی بیتکوین می توان مشاهده کرد، جایگاه قیمتی بیتکوین دقیقا در یک سال قبل است. اما تفاوت مهمی که این روزها وجود دارد، احساسات بازار است.
عاشوری افزود: سال قبل همین روزها، شاخص ترس و طمع که نشان دهنده احساسات بازار است، عدد ۹۳ را نشان می داد؛ احساسات بازار در وضعیت طمع شدید قرار داشت و همه چیز حاکی از ثبت رکورد جدید برای بیتکوین بود. اما شنبه این هفته، شاخص ترس و طمع عدد ۱۰ را ثبت کرد، یعنی ترس شدید، دقیقا نقطه مقابل احساسات بازار در زمان مشابه سال قبل. این عدد نشان میدهد که گاوهای بازار یا همان خریداران درحال ترس هستند و خرس های بازار یا همان فروشنده ها بازار در وضعیت طمع.

منبع: