امضای تفاهمنامه ی پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی

امضای تفاهمنامه ی پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی

تفاهمنامه توسعه همکاری در جهت پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی امضا و مقرر شد ۶۰۰ هزار مودم برپایه فناوری VDSL و GPON تولید شود و در اختیار شرکت مخابرات ایران قرار گیرد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، تفاهمنامه توسعه همکاری بین شرکت مخابرات ایران و شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید در جهت پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی در بیست ودومین نمایشگاه تلکام به امضا رسید. در این مراسم صادق عباسی شاهکوه – معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به برنامه های توسعه ای دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات ثابت کشور اشاره نمود و اظهار داشت: با اجرای این برنامه ها، در سه سال آینده به ۲۰ میلیون خانوار دسترسی ثابت مبتنی بر فیبرنوری تخصیص داده می شود.
وی اظهار نمود: بخش بزرگی از تولیدات فیبر نوری و تجهیزاتی مانند مودم که باید داخلی شود، پیش از این از خارج وارد می شد و امروز شاهدیم که ما توانایی تولید و ساخت این تجهیزات را در داخل داریم و این تفاهمنامه از نخستین هاست. با امضای این تفاهمنامه، توسعه در شبکه ارتباطات ثابت بیشتر و فشار از شبکه سیار کشور برداشته می شود و از طرفی تولید داخل هم رونق بیشتری خواهد گرفت. نقش شرکت مخابرات ایران این است که با دادن دسترسی داکت ها و کانال ها به اپراتورهای دیگر، آنها را توانمند کنند و این کار ملی بزرگ با سرعت خوبی به نتیجه برسد.
همینطور مجید سلطانی – مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: در سه سال آینده تحولات خوبی در عرصه ارتباطات درحال رخ دادن است؛ لازمه این تحول هماهنگی تمامی بازیگران صنعت ارتباطات از سیاست گذاری تا اجرا و تولید است. همه ما باید درنظر داشته باشیم که زمانی که صحبت از توسعه شبکه ارتباطات ثابت کشور می شود، این توسعه باید در تمامی لایه های شبکه رخ دهد.
وی اظهار نمود: اتفاقی که امروز در نمایشگاه می افتد، در جهت همکاری و حمایت شرکت مخابرات ایران از تولیدکنندگان کشور است. ما باید حامی تولیدکنندگان باشیم و از شرکتهای دانش بنیان حمایت نماییم. مردم برای دسترسی به باند پهن و سرعت مناسب به انواع مودم ها نیاز دارند که شرکت ارگ جدید از سالیان گذشته این سرمایه گذاری را انجام داده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: تفاهمنامه حاضر درباره تولید انواع مودم بویژه در شبکه ارتباطات ثابت با شرکت ارگ جدید به امضا می رسد و این نوید را می دهد که شرکت مخابرات ایران برای آینده مشتریان خویش را راضی نگه دارد و توسعه شبکه را بر همان هدف و سیاستی که وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات دارد، پیش برد.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، در این نشست مقرر شد که ۶۰۰ هزار مودم برپایه فناوری VDSL و GPON تولید شود و در اختیار شرکت مخابرات ایران قرار گیرد.

منبع: