هدیه ۵۰ هزار دلاری بیتکوین در شب کریسمس

هدیه ۵۰ هزار دلاری بیتکوین در شب کریسمس

به گزارش سئو مئو یک کارشناس حوزه رمزارزها اظهار داشت: مبحث مورد علاقه ی این روزهای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتالی، قیمت بیتکوین در انتهای سال ۲۰۲۱ است و البته باتوجه به این که قیمت پایانی سال ۲۰۲۰، ۲۱ هزار دلار بود، تا همین هم اکنون رشد یک ساله بیتکوین حدود ۱۴۳ درصد بوده است.
احسان عاشوری در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: داده های آماری نشان داده است که بعد از آنکه بیتکوین در روز ۲۴ دسامبر به بالاترین قیمت این چند وقت اخیر، یعنی سطح قیمت ۵۱٫۵۰۰ دلار رسید، در ایام آتی با سطح حمایتی ۵۰ هزار دلار سر و کله بزند و در همین حدود بماند. به نظر می آید جفت ارز بیت کوین/دلار در تعطیلات سال نوی میلادی روزهای آرامی را پشت سر بگذارد، باآنکه نقدینگی کوچکی که وارد بازار شده، هنوز خودش را به صورت نوسانات قیمتی نشان نداده است.
وی افزود: البته پنتوشی، یکی از تریدرهای مشهور دنیای ارزهای دیجیتالی، پشی بینی می کند که خرس های بازار کوشش می کنند قیمت بیتکوین را تا ۴۶ هزار دلار کاهش دهند، فقط به جهت اینکه باردیگر در این سطح خرید کنند. او اعتقاد دارد که هم اکنون خرس ها در حالت حمله هستند. آنها قصد دارند قیمت بیتکوین را تا ۴۶ هزار دلار پایین بیاورند، اما در این سطح سفارش خرید زیادی وجود دارد و از ریزش بیشتر قیمت جلوگیری می کند. احیانا خرس ها در این سطح باردیگر مبادرت به خرید می کنند.
این کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال تصریح کرد: با این وجود، مبحث مورد علاقه ی این روزهای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتالی، قیمت بیتکوین در انتهای سال ۲۰۲۱ است. باتوجه به این که قیمت پایانی سال ۲۰۲۰، ۲۱ هزار دلار بود، تا همین هم اکنون رشد یک ساله بیتکوین چیزی حدود ۱۴۳ درصد بوده است.
عاشوری افزود: در انتهای سال میلادی، اخبار مثبت و منفی، هر دو با هم به سراغ بیتکوین آمده اند. هفته گذشته کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) درخواست شرکتهای والکری و کرایپتون را جهت راه اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیتکوین را رد کرد. از طرفی سناتور سینتیا لومیس که از طرفداران بیتکوین است، می خواهد لایحه ای جامع درباره قانون گذاری ارزهای دیجیتالی و شیوه دریافت مالیات از ارزهای دیجیتالی را ارائه نماید. به هر حال اگر ETF بیتکوین تایید گردد، خبری خوشایند برای بازار ارزهای دیجیتالی خواهد بود.
وی اظهار داشت: اما آمریکا تنها کشوری نیست که به صورت جدی به دنبال قانون گذاری ارزهای دیجیتالی باشد. ترکیه هم درصدد است قانونی جهت استفاده درست از ارزهای دیجیتالی ارائه نماید. اردوغان رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی گفته که انتظار دارد کشورش با مدل جدید اقتصادی، جهشی رو به جلو داشته باشد و در نخستین قدم، قانونی برای ترویج استفاده درست از ارزهای دیجیتالی عرضه خواهد کرد. در ایران هم مقررات جدید تأمین برق مراکز مجاز استخراج رمزارز با استفاده از منابع تجدیدپذیر انتشار یافته است. مرحله نخست از فرآیند استخراج رمزارز با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، دریافت موافقت ساتبا (سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق) است؛ به این مفهوم که نیروگاه غیردولتی تولید انرژی الکتریکی از منابع انرژی تجدیدپذیر که می خواهد انرژی تولیدی خویش را به استخراج رمزارز اختصاص دهد، باید دارای «قرارداد» با ساتبا باشد.

منبع: