ساخت سیستم عامل دستگاه حقیقت افزوده در گوگل

ساخت سیستم عامل دستگاه حقیقت افزوده در گوگل

به گزارش سئو مئو گوگل یک تیم ˮسیستم عامل حقیقت افزودهˮ استخدام می کند که به ساخت نرم افزار برای دستگاه حقیقت افزوده نوآورانه متمرکز خواهند بود.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، این تیم توسط مارک لوکوفسکی هدایت خواهد شد که هفته جاری به گوگل پیوست. لوکوفسکی پیش از این در شرکت مِتا برای طراحی جایگزینی برای اندروید جهت استفاده در دستگاههای شرکت کار می کرد و یکی از طراحان سیستم عامل ویندوز ان تی بود.

طبق اطلاعیه های استخدام گوگل که توسط وبسایت ۹to۵Google مشاهده شد، تیم “سیستم عامل حقیقت افزوده” نرم افزاری طراحی می کند که سخت افزار در محصولات حقیقت افزوده گوگل را کنترل و مدیریت کند. این پروژه فراتر از اولین حرکت گوگل برای طراحی نرم افزار حقیقت افزوده به حساب می آید و بعد از کار این شرکت روی ARCore برای اندروید و تانگو دنبال می شود. عینک گوگل که برای بازار تجاری ساخته شد، هم اکنون بر اساس اندروید ساخته شده است.

در آگهی استخدام برای مهندس نرم افزار ارشد در این تیم آمده است: ما به قابل دسترس ساختن رایانش غوطه ور (ایمرسیو) برای خیلی از مردم از راه دستگاههای موبایل متمرکز هستیم. آگهی های دیگر برای طراحان در ارتباط با دوربین و قطعات تجهیزات و طراحی سیستم عامل لحظه ای (RTOS) است.

اکثر این استخدامها در آمریکا و بعضی هم در واترلوی کانادا انجام می گیرند که محل استقرار شرکت حقیقت افزوده “نورث” است که سازنده عینک هوشمند فوکالز است و سال قبل توسط گوگل خریداری شد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری ورج، این فاصله زمانی از خرید شرکت نورث تا آگهی استخدام جدید نشان داده است که گوگل برای ساخت و عرضه سخت افزارهای حقیقت افزوده، کاملا جدی است. تجدید علاقه گوگل به این حوزه با شایعاتی درباره عرضه هدست حقیقت ترکیبی اپل تا سال آینده، همزمان شده است.