درخواست نمایندگان کنگره برای تحریم شرکت جاسوس افزار اسرائیلی

درخواست نمایندگان کنگره برای تحریم شرکت جاسوس افزار اسرائیلی

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا از وزارت خزانه داری و وزارت خارجه این کشور خواستند شرکت جاسوس افزار اسرائیلی NSO Group و سه شرکت تجهیزات مراقبتی خارجی دیگر را تحریم کنند.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، در نامه ای که اواخر روز سه شنبه از جانب این نمایندگان ارسال و توسط رویترز مشاهده شد، خواسته شد مدیران ارشد شرکتهای NSO Group، شرکت امنیت سایبری اماراتی دارک متر (DarkMatter) و شرکتهای مراقبت آنلاین اروپایی نکسا تکنولوژیز و تروویکور (Trovicor) تحریم شوند.

این نمایندگان خواهان اعمال تحریمهای ماگنیتسکی شدند که افراد مذکور را به افترا کمک به نقض حقوق بشر تحریم و حسابهای بانکی آنها را مسدود کرده و سفر آنها به آمریکا را ممنوع می کند.

در نامه این نمایندگان آمده است: صنعت جاسوس افزار به سرمایه گذاری و بانک های آمریکایی متکی است. دولت آمریکا برای مجازات جدی و ارسال پیام شفاف به صنعت فناوری مراقبتی، باید تحریمهای مالی را بکار بگیرد.

وزارت بازرگانی آمریکا در نوامبر NSO Group را در لیست سیاه خود قرار داد و فروش نرم افزار یا خدمات به این سازنده جاسوس افزار اسرائیلی را بدون دریافت مجوز ویژه قدغن کرد.

بر اساس گزارش وبسایت CNA، شرکت اپل هم ماه گذشته از این شرکت شکایت و اعلام نمود NSO Group با هک نرم افزار نصب شده در آیفون، مقررات آمریکا را نقض کرده است. همینطور NSO Group با اقدام حقوقی یا انتقاد از جانب شرکتهای مایکروسافت، متا پلتفرمز(فیس بوک)، آلفابت و سیسکو سیستمز روبروست. شرکت NSO Group در دور زدن امنیت محصولات ساخت این شرکتها و فروش آن در چارچوب ابزارهای هک به دولتهای خارجی فعالیت داشته است.

رژیم صهیونیستی از ژوئیه بعد از اینکه سازمانهای خبری بین المللی اعلام نمودند نرم افزار پگاسوس شرکت NSO Group برای هک تلفن روزنامه نگاران، مقامات دولتی و کنشگران حقوق بشر در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است، برای کنترل صادرات جاسوس افزار تحت فشار قرار گرفته است. روزنامه مالی صهیونیستی “کالکالیست” سه هفته پیش به نقل از منابع آگاه گزارش کرد مکزیک، مراکش، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در بین کشورهایی هستند که حالا اجازه ندارند فناوری سایبری از رژیم صهیونیستی وارد کنند.

منبع: