چرا برخی از مشترکین از خدمات اینترنت مخابرات ناراضی هستند؟

چرا برخی از مشترکین از خدمات اینترنت مخابرات ناراضی هستند؟

به گزارش سئو مئو معاون مخابرات با اشاره به دلیلهای نارضایتی کاربران از سرعت اینترنت اشاره کرد: سرمایه گذاری در بخش اینترنت ثابت شرکت مخابرات راهکاری برای افزایش رضایت مندی است.

به گزارش سئو مئو به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، دکتر زارعیان، معاون تجاری و امور مشتریان مخابرات در نشستی که با حضور مهندس سلطانی و مدیران ارشد ستادی مخابرات با دکتر عباسی شاهکوه، رئیس جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صورت گرفت، با اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته بخش اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات اظهار داشت: این شرکت پس از خصوصی سازی حدود ۱۰ میلیون پورت اینترنت پرسرعت نصب کرد حال آن که این رقم در سالهای پیش از خصوصی سازی حدود ۱۵۰ هزار پورت بوده است.
وی با تاکید براینکه این شرکت در۹۰ درصد بخش ها می تواند اینترنت با سرعت مناسب در اختیار مشترکین قرار دهد به دلیلهای نارضایتی کاربران از سرعت اینترنت پرداخت.
دکتر زارعیان چگونگی درخواست خود مشترک را یکی از دلیلهای نارضایتی کاربران عنوان نمود و اظهار داشت: مشترکینی داریم که سرعت اینترنت ۵۱۲ کیلو بیت بر ثانیه و یک مگابایت تقاضا می کنند و طبیعی است با این سرعت پایین است و حجم بیشتری دانلود و آپلود میسر نمی گردد بدین جهت نارضایتی به وجود می آید.
وی شاخص مهم دیگری که در نارضایتی کاربران نقش دارد را بی اطلاعی مشترکین از اتمام حجم اینترنت دانست و اضافه کرد: دسته دوم مشترکین ناراضی کسانی هستند که سرویس را از مخابرات یا FCP ها دریافت نمودند و در میان ماه حجم شان به پایان رسید و نمی دانند و یا نمی خواهند حجم جدید خریداری نمایند در نتیجه سرعت شان به ۱۲۸ می رسد و فکر می کنند که اشکال از شبکه مخابراتی است حال آن که اشکال در اکانتی است که شارژ نشده و دارند استفاده می نمایند و ممکنست مشترک ناراضی باشد.

معاون تجاری و امور مشتریان مخابرات، یکی دیگر از دلیلهای کاهش سطح رضایت مشترکین را افزایش مصرف در دو سال اخیر عنوان نمود و اظهار داشت: بعد از کرونا مصرف اینترنت بالا رفته و تقاضای کاربران برای سرعت اینترنت نیز و حدود ۴ برابر شده است و این مساله بار زیادی را بر شبکه ارتباطی به وجود آورده و سبب کمبود پهنای باند در بعضی از ساعات شبانه روز شده که این امر بر سرعت اینترنت تاثیر گذار است و نارضایتی را به همراه داشته است.
وی با تاکید بر این که ما به دنبال بهبود پاسخگویی به مشترکین هستیم گفت: برای رفع مشکلات مشترکین، مراکز پاسخگویی ۲۰۲۰ متمرکز و تجهیز شده و تعداد پاسخگویان بالا رفته است. سیستم های این بخش تکمیل و همچنان نیز این بخش درحال توسعه است تا سرعت پاسخگویی افزایش یابد.
دکتر زارعیان با اشاره به این که سرعت پاسخگویی به مشکلات مردم در اولویت کارهای این شرکت است اظهار داشت: برای پاسخگویان و مراکز تماس شاخص هایی برای رسیدگی به سوالات و مشکلات تعیین شد تا برای رفع مشکلات اقدام مطلوب صورت گیرد.

منبع: