رشد پیوسته بخش مخابرات چین باوجود شیوع ویروس كرونا

رشد پیوسته بخش مخابرات چین باوجود شیوع ویروس كرونا

سئو مئو: صنعت مخابرات كشور چین باوجود سنگ اندازی آمریكا و متحدان غربی آن و نیز شیوع ویروس كرونا و چالش های ناشی از آن به رشد منظم خود در سال 2020 ادامه داده است.

به گزارش سئو مئو به نقل از تکنولوژی نیوز چاینا، برمبنای آمار انتشار یافته توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، درآمد بخش مخابرات چین در پنج ماه نخست سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۱ میلیارد دلار بوده که نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۹ حدود ۲.۸ درصد رشد نشان میدهد.
در این مدت، درآمد سه غول مخابراتی چین یعنی چاینا تله کام، چاینا موبایل و چاینا یونیکام، از محل ارائه خدمات تلفن ثابت و اینترنت دی اس ال به بیش از ۲۷ میلیارد دلار رسیده که این رقم هم نسبت به زمان مشابه سال ۲۰۱۹ حدود ۱۲.۲ درصد افزایش یافته است.
تا اختتام ماه گذشته میلادی تعداد کاربران تلفن همراه در چین با رشد ۰.۲ درصدی نسبت به ماه میلادی مشابه سال ۲۰۱۹ به ۱.۶ میلیارد دلار رسیده که از این تعداد حدود ۱.۲۸ میلیارد نفر از خدمات نسل چهارم تلفن همراه استفاده می نمایند.
همین آمار حاکیست تعداد کاربران خدمات اینترنت ثابت در چین نیز بطور مرتب درحال افزایش است و ۸۶.۱ درصد از این افراد از خدمات اینترنت با سرعت بیش از ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه استفاده می نمایند.

منبع: