افت ۱۳ درصدی فروش گوشیهای پرچمدار

افت ۱۳ درصدی فروش گوشیهای پرچمدار

به گزارش سئو مئو آمارها از آن حكایت می كند كه فروش گوشیهای پرچمدار و گران قیمت در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل با كاهشی ۱۳ درصدی روبرو شده است.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، بر مبنای آخرین آمار و گزارشهای انتشار یافته از جانب کارشناسان و تحلیل گران فعال در شرکت تحقیقاتی کانتر پوینت، میزان فروش گوشی های هوشمند پرچمدار پریمیوم و گران قیمت در بازه زمانی سه ماهه نخست سالجاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افت پیدا کرده است.
نکته جالبی که در این گزارش وجود دارد آن است که در بین کل گوشیهای هوشمند پرچمدار فروخته و عرضه شده در در اولین فصل از سال ۲۰۲۰ بیشترین آمار به محصولات اپل اختصاص یافته است؛ این بدان معناست که چهارگوشی از پنج مدل گوشی پرچمدار پرفروش در این بازه زمانی از سری آیفون های اپل بوده است.
بر مبنای نمودار زیر اپل رتبه نخست را با اختصاص ۵۷ درصد از بازارهای جهانی فروش گوشیهای پرچمدار و پریمیوم از آن خود کرده است.

پس از آن سامسونگ با اختصاص ۱۹ درصد از بازارهای جهانی در رتبه دوم، هواوی با اختصاص ۱۲ درصد، اوپو ۳ درصد، شیائومی ۲ درصد و سایر برندها هم ۷ درصد به ترتیب در جایگاه های سوم تا ششم این رده بندی جای گرفته اند.
همینطور بر مبنای جدول انتشار یافته از جانب کانتر پوینت که در وبسایت gsmarena هم آمده است، اپل در تمامی مناطق جهان به جز چین توانسته نظر مشتریان و کاربران گوشیهای هوشمند پرچمدار را به سمت و سوی خود جلب نماید و بدین ترتیب در رتبه نخست مناطق مختلف جهان هم قرار بگیرد.

همینطور از گوشیهای پرچمدار پرفروش در بازارهای جهانی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ می توان به چهارگوشی از سری آیفون اپل اشاره نمود که در بین آنها آیفون ۱۱ با اختصاص ۳۰ درصد از مجموع گوشیهای پریمیوم فروخته شده در بازه زمانی مذکور در بالاترین جایگاه قرار گرفته است. پس از آن آیفون ۱۱ پرو مکس با اختصاص ۹ درصد در رتبه دوم، آیفون ۱۱ پرو با اختصاص ۷ درصد در رتبه سوم و آیفون ایکس آر با اختصاص ۶ درص در رتبه چهارم جای گرفته است. رتبه پنجم هم به گوشی چینی هواوی میت ۳۰ پرو ۵g اختصاص گرفته است.

به عقیده کارشناسان کانتر پوینت فروش گوشیهای پرچمدار در بازه قیمتی ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار در اولین فصل سالجاری میلادی با رشد مناسبی همراه بوده و به نظر می آید که این استقبال به دلیل پشتیبانی گوشیهای مذکور از شبکه ۵G بوده است چونکه ۲۰ درصد از گوشیهای پریمیوم فروخته شده در این بازه زمانی محصولات سازگار با فناوری ۵G بوده است.

منبع: