راه های افزایش سرعت اینترنت وای فای خانگی

راه های افزایش سرعت اینترنت وای فای خانگی

سئو مئو: در این گزارش كارشناسان نكاتی را به كاربرانی كه در زمان بحران پاندمی كرونا با مشكل كاهش سرعت اینترنت وای فای خانگی خود روبرو شده اند، سفارش می كنند تا بتوانند هرچه سریعتر سرعت مودم اینترنتی خودرا ارتقا دهند.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، همزمان با شیوع گسترده و پاندمی ویروس کرونا و اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه از روی دولت خیلی از کشورهای جهان، استفاده شهروندان از اینترنت و سایت و خدمات آنلاین بمنظور انجام دورکاری و همین طور سایر سرگرمی های خانگی به میزان قابل توجهی رشد و افزایش یافته است.
بدین سبب خیلی از آنها نیاز دارند که سرعت شبکه اینترنت خانگی آنها بیش از پیش افزایش یابد تا آنها بتوانند با سرعت و دقت بسیار بیشتری به کار و کارهای شغلی و تفریحی خود در بستر اینترنت بپردازند و با مشکل مواجه نشوند.
در این گزارش که در سایت techadvisor آمده است، خیلی از کارشناسان فعال در حوزه فناوری به کاربران سفارش کرده اند که با انجام و رعایت موارد زیر قادر خواهند بود تا حد زیادی سرعت اتصال به اینترنت و شبکه وای فای خانگی خودرا بالا ببرند.
۱. روتر اینترنتی خودرا به روز رسانی کنید
خیلی از روتر های اینترنتی قابلیت به روز رسانی را دارند که البته این کار بهتر است توسط متخصصان کاربرانی که به این کار تسلط و اآشنایی دارند، صورت گیرد.

۲. از اپراتور مخابراتی مربوطه سرعت شبکه اینترنتی بالاتری را درخواست و خریداری کنید
کاربران در ابتدا باید از بسته اینترنتی خریداری شده و قرار داد آنها با اپراتورهای مخابراتی و شرکت های ارائه دهنده اینترنت مربوطه اطمینان حاصل کنند چونکه ممکنست سرعت اینترنتی که خریداری نموده اند پایین باشد و نتواند انتظار آنها را در انجام کارهای خود برآورده کند.

۳. ساعت اوج مصرف اینترنت را شناسایی کنید
در ساعاتی از شبانه روز که مصرف اینترنت پایینتر است به کار و کارهای غیر ضروری خود در اینترنت بپردازید.
آگاهی از ساعات پر مصرف و کم مصرف اینترنت در شهر و کشور خود می تواند تا حد زیادی از مشکلات کاربران بکاهد و آنها می توانند برای انجام کارهای غیر ضروری خود، ساعاتی که اوج مصرف اینترنت نیز را انتخاب کنند.

۴. سایر دستگاههای هوشمند و الکترونیکی متصل به اینترنت را خاموش کنید
نکته ای که در افزایش آنی سرعت اینترنت بسیار موثر است، خاموش کردن وای فای گوشی و تبلت های متصل به مودم خانگی است؛ چونکه هرچه تعداد دستگاه های متصل به مودم وای فای بیشتر باشد، سرعت آن برای هر یک از کاربران متصل به اینترنت نیز کمتر خواهد بود.
همین طور اتصال خودکار دستگاه های هوشمند به وای فای حتی در صورتیکه هیچ استفاده ای از آنها نشود، از آنجایی که اپلیکیشن های پس زمینه بطور اتوماتیک از اینترنت تغذیه و استفاده می نمایند، سبب می شود سرعت اینترنت بطور کلی کم شود.

۵. روتر اینترنتی خودرا جابجا کنید
خیلی از کاربران با جابجایی مودم و روتر اینترنتی خود در خانه می توانند سرعت آنرا بالا برند چونکه قرار دادن آن در یک نقطه کور که فاصله بسیاری از افراد خانه برای اتصال به آن دارند، تا حد زیادی سرعت و عملکرد آنرا می کاهد.
همین طور کاربران برای بهبود سرعت آن باید آنرا بر روی یک سطح بالاتر همچون میز قرار دهند و از گذاشتن آن بر روی زمین یا در نزدیکی سایر دستگاه های الکترونیکی اجتناب کنند.

۶. روتر اینترنتی قدیمی خودرا کنار گذاشته و یک دستگاه جدید و مدرن بخرید
مودم و روتر های قدیمی از آنجایی که پردازنده های کندتری دارند، بدیهی است که سرعت پایین تری را برای وب گردی در اختیار کاربران قرار می دهند. بدین سبب در صورت تمایل به بهره مندی از سرعت بالاتر، کاربران می توانند باتوجه به نیاز و بودجه خود مودم و روتر های جدید موجود در بازار را بررسی نموده و مبادرت به خریداری یک دستگاه جدید، سریع و مدرن کنند.
به عقیده کارشناسان فعال در حوزه فناوری، روترهای مجهز به سه آنتن و دوال باند که از جفت باندهای رادیویی ۲.۴ گیگاهرتزی و ۵ گیگاهرتزی پشتیبانی می کنند، بسیار مناسب خواهد بود و می توانند سرعت بسیار بالاتری را در اختیار کاربران قرار دهند.
البته فناوری جدید وای فای ۶ نیز سرعت بی نظیری دارد که هنوز دستگاه های زیادی که از آن پشتیبانی کنند، وارد بازار نشده است.

۷. کامپیوتر خودرا پاک سازی کنید
کاربران باید توجه داشته باشند که نصب بعضی از نرم افزار ها و استفاده از برخی از مرورگر های اینترنتی، حجم و سرعت اینترنت آنها را به میزان قابل توجهی استفاده می نماید و آنها باید با پاکسازی و لغو نصب آنها به افزایش سرعت اینترنت خانگی خود کمک کنند.

منبع: