افزایش ۶۶ درصدی شكایات اینترنتی از آغاز پاییز

افزایش ۶۶ درصدی شكایات اینترنتی از آغاز پاییز

سئو مئو: مقایسه شكایات در حوزه اینترنت از آن حكایت می كند كه آمار شكایات ثبت شده در حوزه اینترنت در آذرماه سال جاری در مقایسه با شهریورماه، بیشتر از ۶۶ درصد رشد داشته است.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، اداره كل حفاظت از حقوق مصرف كنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شكایات مشتركان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) را تا آخر آذرماه سال جاری منتشر نموده است.
گزارش های عرضه شده بر مبنای تعداد تیكت ها یا شكایات ثبت شده در سامانه سپاس و هفت حوزه كاری است كه مشتركان می توانند از راه مركز تماس یا سایت، به شكایت در سامانه اقدام نمایند. حوزه های كاری شامل اینترنت، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات، دفاتر پیشخوان و سرویس ارزش افزوده می شود.
مهم ترین نتایج حاصل از تحلیل داده های استخراج شده از آن حكایت می كند كه تعداد شكایات ثبتی در آذرماه نسبت به آبان ماه ۲۶.۴ درصد افزایش و نسبت به مهرماه ۲۶.۲ درصد افزایش داشته است. بیشترین شكایات ثبتی در آذرماه مربوط به حوزه اینترنت (۵۷.۶ درصد) و كمترین شكایات مربوط به حوزه سرویس ارزش افزوده بوده است.
نكته قابل توجه افزایش چشمگیر شكایات حوزه اینترنت است كه در آذرماه نسبت به آبان ماه افزایش ۶۰.۸ درصدی داشته است. در آذرماه از راه درگاه مركز تماس (۱۹۵)، ۶۶۴۳ شكایت ثبت شده است كه ۵۴.۲ درصد كل شكایات ثبتی در آذرماه بوده و نسبت به آبان ماه افزایش ۱۸.۴درصدی داشته است.

این در شرایطی است كه مقایسه شكایات ثبت شده در حوزه اینترنت كه ۷۰۵۸ مورد در آذرماه بوده، در مقایسه با شهریورماه سال جاری و ۴۲۴۹ شكایت، حاكی از افزایش ۶۶ درصدی شكایات است.

نتایج حاصل از تحلیل داده های استخراج شده از شركت مخابرات از آن حكایت می كند كه در آذرماه در حوزه اینترنت ۲۲۹۲ شكایت ثبت شده كه ۷۱.۳ درصد شكایات مربوط به پشتیبانی و عرضه خدمات بوده و در آذرماه نسبت به آبان ماه و مهرماه افزایش داشته است. تعداد شكایات رسیدگی شده در آذرماه نسبت به آبان ماه ۷۰.۵ درصد افزایش داشته، درحالی كه تعداد شكایات ثبتی در همین بازه ۴۹.۱ درصد افزایش داشته است. با عنایت به این آمار می توان نتیجه گرفت عملكرد این اپراتور در رسیدگی به شكایات در آذرماه نسبت به آبان ماه افزایش ۲۱.۴ درصدی داشته است.
شكایات ثبت شده از شركت مخابرات در آذرماه در بخش پشتیبانی و عرضه خدمات در مقایسه با شهریورماه، ۳۸ درصد افزایش، در بخش كیفیت سرویس ۲۶ درصد افزایش و در بخش مشكلات مالی و تعرفه ۱۳ درصد افزایش داشته است.

مهم ترین نتایج حاصل از تحلیل داده های استخراج شده از همراه اول از آن حكایت می كند كه در آذرماه در حوزه اینترنت ۶۰۶ شكایت ثبت و به 72.78 درصد از كل شكایات رسیدگی شده است.
آمار نشان داده است این اپراتور در رسیدگی به شكایات ثبتی آذرماه 49.5 درصد نسبت به آبان ماه رشد داشته در حالیكه تعداد شكایات ثبتی در همین بازه ۳۲.۳ درصد افزایش داشته است.
شكایات ثبت شده از شركت همراه اول در آذرماه در بخش پشتیبانی و عرضه خدمات در مقایسه با شهریورماه، ۷۱ درصد افزایش، در بخش كیفیت سرویس 18 درصد افزایش و در بخش مشكلات مالی و تعرفه ۲۳ درصد افزایش داشته است.

مهم ترین نتایج حاصل از تحلیل داده های استخراج شده از ایرانسل از آن حكایت می كند كه در آذرماه در حوزه اینترنت ۴۵۲ شكایت ثبت شده كه ۴۶.۷ درصد شكایات مربوط به پشتیبانی و عرضه خدمات بوده است و در آذرماه نسبت به آبان ماه و مهرماه افزایش داشته است. تعداد شكایات رسیدگی شده در آذرماه نسبت به آبان ماه ۱.۴ برابر افزایش داشته، درحالی كه تعداد شكایات ثبتی در همین بازه ۶۷.۷ درصد افزایش داشته است. با عنایت به این آمار می توان نتیجه گرفت عملكرد این اپراتور در رسیدگی به شكایات در آذرماه نسبت به آبان ماه افزایش ۷۲.۳ درصدی داشته است.
شكایات ثبت شده از شركت ایرانسل در آذرماه در بخش پشتیبانی و عرضه خدمات در مقایسه با شهریورماه، ۲۲۴ درصد افزایش، در بخش كیفیت سرویس ۲۸۰ درصد افزایش و در بخش مشكلات مالی و تعرفه ۱۸۶ درصد افزایش داشته است.

مهمترین نتایج حاصل از تحلیل داده های استخراج شده از رایتل از آن حكایت می كند كه در آذرماه در حوزه اینترنت ۱۲۰ شكایت ثبت شده كه ۵۲.۵ درصد شكایات مربوط به پشتیبانی و عرضه خدمات بوده و در آذرماه نسبت به آبان ماه و مهرماه افزایش داشته است. تعداد شكایات رسیدگی شده در آذرماه نسبت به آبان ماه ۳.۳ برابر افزایش داشته، درحالی كه تعداد شكایات ثبتی در همین بازه ۱.۱ برابر افزایش داشته است. با عنایت به این آمار می توان نتیجه گرفت عملكرد این اپراتور در رسیدگی به شكایات در آذرماه نسبت به آبان ماه افزایش ۲.۲ برابری داشته است.
شكایات ثبت شده از شركت رایتل در آذرماه در بخش پشتیبانی و عرضه خدمات در مقایسه با شهریورماه، ۱۱۶۰ درصد افزایش، در بخش كیفیت سرویس ۱۳۷ درصد افزایش و در بخش مشكلات مالی و تعرفه ۱۱۱ درصد افزایش داشته است.