شركت های تبلیغاتی از برنامه های اندرویدی مورد استفاده شما آگاهند

شركت های تبلیغاتی از برنامه های اندرویدی مورد استفاده شما آگاهند

سئو مئو: بررسی های مؤسسه امنیتی كاسپراسكای نشان میدهد شركت های تبلیغاتی از تمامی برنامه های اندرویدی مورد استفاده كاربران آگاهی دارند.

به گزارش سئو مئو به نقل از آسین ایج، بگفته سرگی گولابف یكی از مدیران ارشد كاسپراسكای شركت های تبلیغاتی جزئی ترین اطلاعات را در مورد كاربران گوشیهای اندرویدی جمع آوری می كنند.
هدف از جمع آوری اطلاعات مذكور شخصی سازی آگهی های به نمایش درآمده برای هر كاربر برمبنای سلایق، علایق و غیره است. نكته جالب اینكه بعضی از شركت های تبلیغاتی بوسیله اپلیكیشن های نصب شده بر روی گوشی هر كاربر بی سروصدا داده هایی را در مورد وی جمع آوری می كنند كه گوگل آنها را مجاز ندانسته است. اما سهل انگاری گوگل دراین زمینه موجب می شود تا شركت های مورد اشاره به راحتی تخلف كرده و حریم شخصی كاربران را نقض كنند.
به عنوان نمونه، اگر كاربری تصاویر سلفی زیادی از خود بگیرد و بر روی گوشی خود برنامه های اینستگرام و اسنپ چت را نصب كرده باشد، شركت های تبلیغاتی نتیجه می گیرند كه چنین كاربری باید تبلیغاتی در مورد اپلیكیشن هایی دریافت كند كه افزودن جلوه های بصری و فیلتر را به هر عكس ممكن می كنند.
شركت های تبلیغاتی برای شناسایی دقیق هر گوشی و هر كاربر اطلاعاتی مانند شماره كد خاص IMEI تلفن های همراه را جمع آوری می كنند.
این مدیر ارشد كاسپراسكای می گوید در بیشتر از ۷۰ درصد از اپلیكیشن های موجود در پلی استور گوگل ابزاری مخفی شده كه جمع آوری اطلاعات فوق الذكر را ممكن می كند. همچون برنامه های محبوبی كه حاوی این ابزار مخفی هستند می توان به ۳D Bowling، Clean Master و CamScannerاشاره كرد.

منبع: