در گفت وگو با سئو مئو اعلام شد درخشش یكی از بازی های ایرانی در انجمن های بازی سازی بین المللی

در گفت وگو با سئو مئو اعلام شد درخشش یكی از بازی های ایرانی در انجمن های بازی سازی بین المللی

به گزارش سئو مئو مدیر مركز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به اینكه یكی از بازی های تولید شده در استودیوی بازی این مركز موفق به كسب مقام در انجمن های بازی سازی بین المللی شده است، اظهار داشت: شركت بازی سازی مستقر در مركز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین حدود هر 6 ماه یك بازی جدید تولید می كند و جزو 5 شركت برتر تولیدكننده بازی در كشور است.
سید حبیب الله رحمتی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آغاز به كار مركز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سال ۹۰ و استقرار ۷۰ واحد فناور در آن، توضیح داد: از این تعداد ۱۷ شركت تأییدیه دانش بنیان خودرا ستاندن كرده و در حال فروش محصولات هستند.
وی درباره زمینه فعالیت واحدهای فناور این مركز اظهار نمود: با عنایت به مطرح بودن دانشگاه آزاد قزوین در زمینه های رباتیك و آی تی، مبنای فعالیت خیلی از واحدها رباتیك و آی تی است، اما تنها به این دو حوزه محدود نمی شود؛ بلكه صنایع غذایی، عمرانی و حوزه بازی (Gaming) نیز از اهم حوزه های فعالیت ما هستند.
مدیر مركز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به اینكه یكی از شركت های این مركز به صنعت هوایی وارد شده و در این عرصه سخت افزار و نرم افزار تولید كرده است، توضیح داد: این شركت هم سخت افزارهایی مانند دستگاه های ستاندن اتوماتیك كارت پرواز، به همراه شماره و مكان صندلی و هم نرم افزارهایی به منظور قیمت گذاری بلیط هواپیما را تولید می كند و توسعه می دهد. این دستگاه در حال نصب در فرودگاه ها برای بیشتر شركت های هواپیمایی است.
وی اضافه كرد: این شركت حدوداً ۵۰ نیروی كاری رسمی دارد و مدیر عامل آن در سال قبل بعنوان كارآفرین برتر شناخته شده است.
عضو هیات علمی دانشكده صنایع دانشگاه آزاد قزوین سپس به برخی دیگر از حوزه های فعالیت شركت ها در مركز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اشاره نمود و اظهار داشت: یكی از شركت های دانش بنیان مركز در تولید موتورها و خودرو های الكتریكی فعالیت می كند و هم اكنون در مرحله ستاندن پلاك برای خودرو است.
رحمتی با اشاره به فعالیت یكی از شركت ها در حوزه ربات های صنایع غذایی، اشاره كرد: محصول این شركت را شركت های بزرگ حوزه صنایع شوینده و غذایی داخلی، خریداری و در خط تولید خود نصب كرده اند.
وی اظهار نمود: دو شركت هم بر روی حل مشكل رصدخانه شهرك های صنعتی تمركز كرده اند و قرارداد ۵۰۰ میلیون تومانی در این عرصه بستند.
مدیر مركز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: یكی از شركت ها با عنایت به وجود تاكستان های شهر قزوین، گسترش صنعت كشمش قزوین را هدف قرار داده و با همكاری اُرگان ها همچون سازمان صنعت، معدن و تجارت قراردادی به ارزش ۳۷۵ میلیون تومان در امتداد گسترش صنعت كشمش منعقد كرده اند.
رحمتی اظهار نمود: در حوزه غذاهای دام و طیور و صنایع غذایی هم تعدادی شركت داریم كه به مرحله صادرات محصول به خارج از كشور، همچون كشورهای عراق و افغانستان رسیده اند.
تولید بازی جدید در هر ۶ ماه در استودیوی بازی مركز رشد
وی سپس به فعالیت یك استودیوی بازی در این مركز اشاره نمود و اظهار داشت: این استودیو علاوه بر تولید بازی های پرطرفدار، یك بازی در حوزه چیدمان كلمات و تقویت زبان فارسی تولید كرده كه تقریباً هر هفته مقام هایی را در فروشگاه نرم افزار اندروید و بسترهای رقابتی مشابه، از نظر تعداد دانلود و نصب، كسب می كند.
عضو هیات علمی دانشكده صنایع دانشگاه آزاد قزوین افزود: گردش مالی بازی سازی این شركت، در هفته چند ده میلیون تومان است كه اسپانسرهای خوبی در این عرصه پیدا كرده است.
رحمتی اظهار داشت: بازی های حوزه كلمات در انگلیسی زیاد داریم، در صورتیكه در فارسی این طور نیست و این بازی ضمن پیشتازی در این عرصه، معماهایی با كلمات فارسی مطرح می كند و مخاطب آن لزوماً كودك و نوجوان نیست.
وی با اشاره به اینكه بازی مطرح شده در یكی از انجمن های بازی سازی بین المللی مقام آورده و افغان ها و تاجیك ها هم این بازی را دانلود می كنند، اظهار داشت: شركت بازی سازی مستقر در مركز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین حدود هر ۶ ماه یك بازی جدید تولید می كند و جزو ۵ شركت برتر تولیدكننده بازی در كشور است.
رحمتی درانتها اضافه كرد: در مركز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال به وجود آمده است.

منبع: