كدام اپراتور در فاكتورهای ارتباطی برتر است؟

كدام اپراتور در فاكتورهای ارتباطی برتر است؟

سئو مئو: هر یك از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل، در شاخص هایی همچون تعداد خطوط واگذارشده دائمی و اعتباری، تعداد كشورهای دارای ارتباط رومینگ، میزان پوشش جاده ای، درصد پوشش جمعیتی، شهر و روستاهای تحت پوشش، درصد مكالمات موفق و غیرموفق آمار متفاوتی دارند كه توسط رگولاتوری انتشار یافته است.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، ۱۹ مردادماه سال ۱۳۷۳ بود كه عرضه سیمكارت تلفن همراه در ایران رسماً شروع شد و امسال، ۲۵ سال از واگذاری و شروع به كار نخستین سیمكارت ها می گذرد. در این سال ها تعداد خطوط فعال تلفن همراه تا اختتام سه ماهه ی اول سال جاری، به بیشتر از ۱۱۵ میلیون رسیده كه ضریب نفوذ را به بیشتر از ۱۳۹ درصد می رساند.
مطابق آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره ی وضعیت توسعه تلفن همراه در سه ماهه ی اول سال ۱۳۹۸، خطوط واگذارشده دائمی ۲۳ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۵ عدد و خطوط واگذارشده اعتباری ۱۵۲ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۵۶۶ عدد است كه مجموع خطوط واگذارشده دائمی و اعتباری را به ۱۷۵ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۵۷۱ عدد و ضریب نفوذ را به ۱۳۹.۵۵ درصد می رساند.
از طرفی هر یك از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل، تعداد خطوط واگذارشده دائمی و اعتباری متفاوتی دارند و خطوط فعال آنها نیز عدد متفاوتی را شامل می شود. همین طور فاكتورهای دیگری همچون تعداد كشورهای دارای ارتباط رومینگ، میزان پوشش جاده ای، درصد پوشش جمعیتی، شهر و روستاهای تحت پوشش، درصد مكالمات موفق و غیرموفق نیز وجود دارد كه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این شاخص ها را برای هر یك از اپراتورها بررسی نموده كه این آمار در جدول های زیر آمده است.

منبع: