عرضه آخرین یافته های علمی كاربردهای فناوری فضایی در بلایای طبیعی

عرضه آخرین یافته های علمی كاربردهای فناوری فضایی در بلایای طبیعی

به گزارش سئو مئو مدیر كل آموزش و تحصیلات تكمیلی سازمان همكاریهای فضایی آسیا و اقیانوسیه  از شروع به كار كارگاه آموزشی تكنیك های پیشرفته سنجش از دور اطلاع داد و اظهار داشت: در این دوره آخرین یافته ها جهت استفاده صلح آمیز از فناوری فضایی در بلایای طبیعی عرضه می شود.
دكتر محمد ابراهیمی در گفتگو با ایسنا با اشاره به برگزاری تكنیك های پیشرفته سنجش از دور اضافه كرد: این كارگاه از جانب سازمان آسیا و اقیانوسیه (ابسكو)، سازمان فضایی ایران و دانشگاه تهران برگزار شده است.
وی با اشاره به اینكه این كارگاه از امروز شروع شده و به مدت ۵ روز ادامه دارد، اظهار نمود: شركت كنندگان در این كارگاه از كشورهای بنگلادش، چین، مغولستان، تركیه، پرو، پاكستان و اساتیدی از دانشگاه های كشور و همینطور از كشورهای آمریكا، كانادا و آلمان هستند.
ابراهیمی، ابراز امیدواری كرد كه با هم افزایی میان شركت كنندگان و انتقال دانش، روش های جدیدی در این عرصه برای بهره برداری صلح آمیز از فناوری فضایی عرضه شود.
مدیر كل آموزش و تحصیلات تكمیلی سازمان همكاریهای فضایی آسیا و اقیانوسیه، استفاده از فناوری فضایی در حوزه بلایای طبیعی، كشاورزی و كاربردهای مشابه را از موضوعات مطرح در این كارگاه ذكر كرد و اظهار داشت: شركت كنندگان در این كارگاه اطلاعاتی در این عرصه دارند؛ ولی در خلال این دوره، اساتید آخرین یافته های خویش را در این عرصه عرضه می دهند تا سطح دانش شركت كنندگان ارتقا یابد.