معاون طرح و برنامه وزیر صنعت: تصمیم نهایی برای بیت كوین اتخاذ نشده، كنگره آمریكا به دنبال پیشگیری از تولید آن در ایران است

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت: تصمیم نهایی برای بیت كوین اتخاذ نشده، كنگره آمریكا به دنبال پیشگیری از تولید آن در ایران است

به گزارش سئو مئو معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: باید در مورد بیت كوین تهدیدها و فرصت های آن بررسی و در نهایت با در نظر گرفتن این نكات، تصمیم مناسب اتخاذ شود.
به گزارش سئو مئو به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی در ارتباط با تولید بیت كوین در كشور كه بعضاً توسط برخی واحدهای تولیدی صورت می گیرد، بیان كرد: هنوز در ارتباط با تولید بیت كوین تصمیم نهایی در كشور اتخاذ نشده است و همین مبحث سبب شده تا ما نتوانیم برخورد لازم را با واحدهای تولیدی كه در این عرصه فعالیت می نمایند داشته باشیم.
وی با بیان اینكه پیشنهادات مختلفی در عرصه تولید بیت كوین در كشور مطرح گردیده است، اضافه كرد: اگر بخواهیم این مورد را بعنوان یك كار تولیدی بشناسیم باید چارچوب های آن تعریف و مكانیسم نظارت را تهیه نماییم اما مهم اینجاست كه هنوز این فعالیت به نام كار تولیدی تعریف نشده است.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت اظهار داشت: در بخش قیمت برق با دریافت دو تا سه برابری هزینه ها می توان مدیریت مصرف انرژی را در واحدهای تولیدی كه در حوزه بیت كوین فعالیت می نمایند انجام دهیم علاوه بر این پیشنهادات دیگری هم در این رابطه مطرح گردیده است كه برای اجرایی شدن آنها نیازمند تصمیم گیری كلی وزارتخانه ها و سیاست دولت هستیم.

كنگره آمریكا به دنبال پیشگیری از تولید بیت كوین در ایران است
وی با بیان اینكه خیلی از كشورها برای تولید این ارزهای دیجیتال تردید دارند، خاطرنشان كرد: كنگره آمریكا تلاش زیادی برای پیشگیری از تولید بیت كوین در ایران انجام می دهد. این نوع ارز ابزاری برای دور زدن تحریم ها به شمار می آید و هم امكان پولشویی در آن وجود دارد.
زرندی با اشاره به اینكه اگر در این رابطه تصمیم گیری سریعی نشود تولید این نوع ارز در كشور به فعالیت های زیرزمینی منجر خواهد شد، اظهار نمود: تا جایی كه بنده اطلاع دارم در برخی از كمیسیون های دولت این مورد در دست بررسی می باشد و قرار شده وزارتخانه های مختلف به همراه بانك مركزی تصمیم گیری لازم را برای تعیین تكلیف تولید بیت كوین در كشور انجام دهند.
زرندی در مورد صحبت های اخیر مدیرعامل برق منطقه ای استان البرز در خصوص شناسایی ۳۰۰ تا ۵۰۰ واحد صنعتی و خصوصی كه از برق یارانه ای برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می نمایند، اظهار داشت: استان البرز حدود ۳۰۰۰ واحد صنعتی دارد و با عنایت به صحبت های این مقام مسئول باید یك ششم این واحدها مشغول تولید بیت كوین باشند كه به نظر من این ارقام نادرست است و باید دقت عمل بیشتری در این خصوص صورت گیرد.