دعوت حناچی از وزیر ارتباطات برای دوچرخه سواری

دعوت حناچی از وزیر ارتباطات برای دوچرخه سواری

به گزارش سئو مئو شهردار تهران، وزیر ارتباطات را به استفاده از دوچرخه دعوت كرد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، پیروز حناچی بامداد امروز در دومین نمایشگاه تخصصی «دوچرخه شهری و حمل و نقل پاك» با اشاره به اینكه نگاهی به آمار سلامتی مردم نشان داده است كه وضعیت سلامت مردم می تواند بهبود یابد، اظهار داشت: از همه مردم، خبرنگاران و اعضای هیأت دولت دعوت می كنم كه به كمپین دوچرخه های بدون خودرو بپیوندند.
وی اضافه كرد: مشخصاً از آذری جهرمی وزیر ارتباطات بعنوان جوان ترین وزیر دعوت می كنم كه از دوچرخه استفاده نماید.
شهردار تهران در ادامه افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی با اشاره به اینكه امیدواریم بتوانیم در سومین نمایشگاه دوچرخه به همت تك تك شهروندان دوچرخه ها را در شهر افزایش دهیمافزود: در زمینه مبحث حمل و نقل پاك، سند كم نداریم، برپایه سند می بایست تا سال ۱۴۰۴ سهم دوچرخه از سفرهای درون شهری ۱.۵ درصد باشد اما حالا كمتر از یك درصد است. امیدواریم بتوانیم این مهم را در مدت زمان معقول افزایش دهیم.
حناچی با اشاره به اینكه یك زمانی دوچرخه نخستین مد حمل و نقلی بود، اظهار داشت: اواسط دهه ۴۰ را به یاد داریم كه در خیلی از شهرهای كوچك اصلاً خودرویی وجود نداشت و همه از دوچرخه استفاده می كردند و حتی در تهران خیلی از كسبه از دوچرخه برای رفت و آمد استفاده می كردند و حالا ما باید به اصل خود برگردیم.
وی با بیان این كه ما باید در این دوران اولویت ها و اهداف خویش را تعریف كرده و برپایه آن منابع را تخصیص دهیم اظهار داشت: اهمیت اول ما جان انسان ها است هرچند كه ما در تهران از پدیده موتور سیكلتها هم رنج می بریم كه كمتر به آن توجه شده است.

موتورسیكلت ها علت ۱۰ درصد آلودگی هوای تهران
شهردار تهران با اشاره به اینكه ۱۰ درصد آلودگی هوای تهران به علت وجود موتور سیكلت است، اظهار داشت: سالی ۷۰۰ نفر در تهران جان خویش را در تصادفات از دست می دهند كه نیمی از آنها موتور سوار هستند و نیمی دیگر براثر برخورد با موتور سیلكت ها جان خویش را از دست می دهند كه این آمار تكان دهنده است چون كه معمولاً كسانی كه از موتور سیلكت استفاده می نماید از هیچ قاعده ای پیروی نمی كنند و به نظرم باید فضای اجتماعی سنگینی ضد این افراد ضد زندگی ایجاد شود چون كه هیچ قاعده ای را رعایت نكرده و پس ضرورتی ندارد كه شهر قاعده آنها را بپذیرید.
وی با بیان این كه ساماندهی آنها دشوار می باشد چون كه سه میلیون جمعیت دارند اظهار داشت: صادق خان شهردار لندن هنگامی كه بعنوان شهردار انتخاب گردید سندی منتشر نمود كه وضعیت سلامت مردم شهرش را نشان داد و حالا ما با استناد به آمار وزارت بهداشت می گویم كه سالانه ۵۷ هزار نفر در تهران فوت می كنند و در ایام كه هوا آلوده تر است آمار مرگ و میر به صورت روزانه معنادار می شود. این آمارها نشان داده است آلودگی هوا ارتباط مستقیمی با مرگ و میر افراد دارد.

ایست قلبی ۴۵۷۳ نفر در سال ۹۴ در اثر ذرات معلق
به گفته حناچی، ۴۵۷۳ نفر در سال ۹۴ در اثر ذرات معلق ایست قلبی كردند و این در حالیست كه برپایه آمار وزارت بهداشت ۹.۳ مردم تهران دیابت دارند كه نیمی از آنها از این بیماری خود بی خبر هستند.
شهردار تهران با بیان این كه از هر پنج تهرانی یك نفر فشار خون دارند اظهار داشت: شیوع پرفشاری ۱۹ د رصد است و اگر با نگاه سلامت محور به پدیده دوچرخه نگاه نماییم می بینم كه تحولات زیادی باید در این عرصه رخ دهد.
وی با اشاره به اینكه ما باید زمینه را برای ایجاد شهر هوشمند فراهم نماییم، اظهار داشت: با همكاری معاونت علمی ریاست جمهوری بر روی مسئله حمل و نقل هوشمند كار كرده و در قدم اول توافق نامه بومی سازی قطارهای مترو را آغاز كردیم و پس از آن موتور و خودرو برقی و دوچرخه باتری دار را تولید می نماییم هر چند كه باتری دوچرخه ها در ایران تولید می شود.
حناچی با بیان این كه برآیند تصمیمات ما، افراد را به سمت استفاده از خودروی شخصی سوق داده است اظهار داشت: ما نمی توانیم شعار هوای پاك بدهیم اما خیابان بسازیم و از آن جای كه سال ها است كه شهر در غلبه خودرو ها قرار دارد كار سختی را در پیش داریم اما آنرا انجام می دهیم.
وی با بیان این كه ایجاد مسیر امن برای دوچرخه لازم است اظهار داشت: اما وقتی مسؤولان با دوچرخه تردد می كنند تازه متوجه می شوند كه مسیرها چقدر امن است.
شهردار تهران اضافه كرد: امیدواریم در سومین دوره نمایشگاه دوچرخه های شهری شاهد گسترش استفاده از دوچرخه باشیم.