عمر باتری گوشیهای اندرویدی با یك قابلیت افزایش می یابد

عمر باتری گوشیهای اندرویدی با یك قابلیت افزایش می یابد

سئو مئو: گوگل تایید كرده است كه استفاده كاربران از تم تاریك و شبانه در برنامه های مختلف به افزایش عمر مفید باتری گوشیهای هوشمند آنها كمك خواهدنمود.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، با عنایت به آنكه طی چند ماه اخیر شاهد عرضه حالت تاریك و شبانه (Dark Mode ) برای سرویس و نرم افزارهای موبایلی نظیر یوتیوب، اندروید مسیجز و واتس اپ بودیم، حالا به نظر می آید كه شركت گوگل به عنوان توسعه دهنده اصلی سیستم عامل موبایلی اندروید باز تایید و اعلام نموده است استفاده كاربران از تم تاریك و شبانه در برنامه و اپلیكیشن های مورد استفاده خود تا حد زیادی از اتلاف انرژی در باتری گوشی جلوگیری به عمل آورده و به افزایش عمر مفید باتری آن كمك بسزایی خواهدنمود.

بر اساس گزارشی كه در وب سایت the verge آمده است، تم تاریك و شبانه مخصوص استفاده كاربران در شب هنگام و مواقعی كه نور محیط پیرامون آن كم است و به كاربران این امكان را می دهد تا چشمان خودرا از بلا نور زیاد صفحه نمایش و رنگ سفید پس زمینه برنامه های مختلف مصون بدارند.

همانطور كه از نام حالت شبانه و تاریك مشخص است، این تم برای آن دسته از افرادی كه با حالت خودكار و معمول شبكه های اجتماعی كه پس زمینه سفید و روشنی دارد، مشكل دارند و جزو آن دسته از كاربرانی اند كه بیش تر هنگام شب و تاریكی محیط از اینترنت و گوشیهای هوشمند استفاده می نمایند، بسیار كاربردی خواهد بود و چشمان آنها را كمتر اذیت خواهدنمود.

بسیاری از شبكه های اجتماعی و برنامه های كاربردی بتازگی اعلام نموده اند كه با انتشار و دریافت نسخه های به روزرسانی، كاربران قادر خواهند بود جدیدترین نسخه به روزرسانی شده آنرا دریافت و نصب كنند تا از تم تاریك ( dark mode) برنامه های موردنظر بهره مند شده و به افزایش طول عمر باتری گوشیهای اندرویدی خود كمك كنند.