اولین آیفون مجهز به ۵G تا دو سال دیگر می آید

اولین آیفون مجهز به ۵G تا دو سال دیگر می آید

سئو مئو: اپل می خواهد اولین گوشی هوشمند مجهز به پشتیبانی از فناوری شبكه ۵G را در سال ۲۰۲۰ میلادی روانه بازار كند.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، با عنایت به افزایش روزافزون محبوبیت تكنولوژی های جدید و گسترش تلاش و فعالیت شركت های مختلف تكنولوژی و اپراتورهای بین المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G، می توان اظهار داشت كه یك ماراتن و رقابت تنگاتنگ میان این غول های تكنولوژی درگرفته است و هر یك از آن ها در تلاشند اولین اپراتور و شركت مخابراتی باشند كه امكان دسترسی و بهره برداری از جدیدترین نسل از اینترنت ۵G را در اختیار كاربرانشان قرار می دهند.

به نظر می رسد كه سرانجام شركت آمریكایی اپل هم تصمیم گرفته است در مورد عرضه گوشی هوشمندی كه از فناوری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G پشتیبانی می كند، رویكرد خویش را ابراز كند و از برنامه های خود در این باره سخن بگوید.

حالا تازه ترین گزارش های انتشار یافته از جانب منابع آگاه ذكر شده در وب سایت fast company از آن حكایت می كند كه اپل می خواهد اولین گوشی آیفون مجهز به شبكه ۵G خویش را تا دو سال دیگر در بازارهای جهانی موبایل عرضه نماید.

بر اساس اعلام اپل، این گوشی آیفون از مودم ۸۱۶۱ با قابلیت پشتیبانی از فناوری شبكه اینترنت ۵G پرسرعت برخوردار می باشد و مقرر است تا سال ۲۰۲۰ میلادی روانه بازارهای جهانی موبایل شود.

پیش از این شركت های دیگری هم اعلام نموده بودند كه به منظور افزایش سودآوری و درآمدزایی و همینطور جلب نظر مشتریان و كاربران، قصد دارند گوشیهای هوشمندی را كه از فناوری نوین نسل پنجم اینترنت ۵G بهره می برند، استفاده كنند.

حال كارشناسان فعال در حوزه فناوری می گویند باید ببینیم كه بالاخره كدام یك از این غول های تكنولوژی اولین شركتی هستند كه به معرفی و عرضه گوشی هوشمند با پشتیبانی از این فناوری می پردازند.

نسل پنجم شبكه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است كه بعد از نسل چهارم شبكه تلفن همراه فعلی عرضه می گردد.