۳ میلیارد كاربر در جهان از گوشیهای هوشمند استفاده می نمایند

۳ میلیارد كاربر در جهان از گوشیهای هوشمند استفاده می نمایند

سئو مئو: تازه ترین آمارها و گزارش های موجود نشان داده است كه تعداد كاربران فعال گوشیهای هوشمند در سراسر جهان ۳ میلیارد نفر است.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت tech crunch، اخیرا محققان و پژوهشگران با بررسی و تخمین، تعداد تقریبی كاربران فعال گوشیهای هوشمند در جهان را ۳ میلیارد نفر گزارش و اعلام نموده اند كه از این میزان ۲۷۸ نفر از آنها متعلق به آمریكای شمالی هستند.

بر اساس گزارشی كه در سایت نیوزو آمده است، ۲۷۸ میلیون كاربر در منطقه آمریكای شمالی، ۸۳۰ میلیون كاربر فعال در چین و ۴۵۶ میلیون كاربر هم در هند از گوشیهای هوشمند استفاده می نمایند كه این به وضوح بزرگترین و مهم ترین بازارهای محصولات تكنولوژی نظیر گوشیهای هوشمند را نشان داده است و بنابراین است كه شركت های تولیدكننده موبایل همواره تمركز خاص و بسزایی بر روی بازار این مناطق جغرافیایی دارند و تلاش می كنند همواره محصولات خویش را مطابق میل این كاربران با عنایت به تنوع سلیقه و استطاعت مالی آنها طراحی و عرضه كنند.

این آمار و ارقام همینطور از آن حكایت می كند كه تعداد كاربران فعال گوشیهای هوشمند از دو سال قبل تابحال حدود ۵۰۰ میلیون نفر افزایش یافته است چراكه در سال ۲۰۱۶ میلادی، این تعدداد برابر با ۲.۵ میلیارد نفر بود و حالا به ۳ میلیارد كاربر در جهان رسیده است. نكته قابل توجهی كه با مقایسه این دو وجود دارد، تعداد كاربران گوشیهای هوشمند در هند بسیار كمتر از كاربران در آمریكای شمالی نظیر ایالات متحده و كانادا بود این در حالیست كه حالا این آمار گویای سبقت كاربران هندی از همتایان آمریكای شمالی خود امسال ۲۰۱۸ میلادی است. یكی از دلایلی كه تعداد كاربران گوشیهای هوشمند در هند رشد و افزایش یافته است، ظهور برندهای ارزان قیمت چینی در بازار هند است كه با كیفیت مناسب و قیمت ارزان قیمت نظر و توجه خیل عظیمی از كاربران هندی را كه استطاعت مالی چندانی برای تهیه و خریداری گوشیهای گران قیمت و بالارده از برترین برندهای جهان را نداشتند، به خود جلب نماید و بدین ترتیب مجموع كل كاربران گوشیهای هوشمند در هند افزایش پیدا كند.