نظارت آنلاین بر پرتوهای رادیویی، تشعشات اندازه گیری می شوند

نظارت آنلاین بر پرتوهای رادیویی، تشعشات اندازه گیری می شوند

سئو مئو: بعد از امكان ثبت شكایت از تشعشعات آنتن های اپراتورهای تلفن همراه و وایمكس توسط رگولاتوری، سامانه برخط نمایش این اندازه گیری ها هم تولید می گردد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، با عنایت به پروانه های واگذارشده به اپراتورهای تلفن همراه و وایمكس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نسبت به پاسخگویی به شكایات مردم از تشعشعات آنتن های اپراتورهای یادشده اقدام می كند. این فرآیند به صورت ثبت شكایت در سامانه شكایات سازمان توسط افراد حقیقی یا حقوقی؛ بررسی شكایت و انجام اندازه گیری های لازم توسط اپراتور یا اداره كل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مربوطه و اعلام نظر سازمان انرژی اتمی ایران بعنوان متولی تشعشعات در كشور درباره نتایج اندازه گیری انجام می گردد.

در این راستا محمدجواد آذری جهرمی امروز در صفحه توییتر خود نوشت: یكی از وظایف سازمان تنظیم مقررات، اندازه گیری سطح تَجمُّعی تشعشعات رادیویی در كشور است تا نظارت دقیقی بر رعایت استانداردها صورت پذیرد. همانگونه كه قول داده بودم، سامانه برخط نمایش این اندازه گیری ها، در هفته دولت، توسط سازمان تنظیم مقررات رونمایی خواهد شد.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، از جانب نهادهای مسوول بارها اعلام شده كه تشعشعات پرتوهای رادیویی كمتر از میزان استاندارد تعیین شده است، با این وجود شهروندان درصورت نگرانی از نصب دكل های اپراتورهای تلفن همراه و وایمكس می توانند شكایت خویش را ثبت كنند تا اندازه گیری های لازم انجام و نتایج آن اعلام گردد. نحوه و مراحل ثبت شكایت از تشعشعات آنتن های تلفن همراه و وایمكس هم به این صورت است كه جهت ثبت شكایت در پایگاه اطلاع رسانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با آدرس www.cra.ir به شاخه پاسخگویی به شكایات مراجعه نموده و با وارد كردن اطلاعات خواسته شده در هر قسمت شكایت خویش را ثبت كرده و با گرفتن كد رهگیری مراحل اقدامات انجام شده در آن مورد را پیگیری كنید.

در هر حال مقادیر تشعشعات رادیویی و مایكروویو در مناطق مسكونی و اماكن عمومی باید از حدودی كه در استاندارد ملی ایران با عنوان “پرتوهای غیر یونساز-حدود پرتوگیری” آمده است، كمتر باشد.

بر این اساس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم اعلام نموده بر مبنای قانون حفاظت در برابر تشعشعات بر عهده سازمان انرژی اتمی و وظیفه اندازه گیری سطح تجمعی تشعشعات رادیویی به عهده سازمان تنظیم مقررات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. سازمان تنظیم مقررات، از امروز (یكشنبه) خروجی اندازه گیری برخط اثر تجمعی تشعشعات امواج رادیویی را در شهرهای تهران و شیراز در دسترس مردم قرار می دهد.
وزارت ارتباطات از اظهارنظرها و تحلیل های كارشناسی متخصصان درباره مبحث تشعشعات رادیویی استقبال می كند و در صورتیكه اعضای شوراهای اسلامی شهرها یا شهرداران كلان شهرها درخواست مشابهی داشته باشند، بررسی و اقدام می گردد.