نصب فیبر نوری در مرز ایران و عراق، افزایش كیفیت ارتباط زائران ایرانی در اربعین

نصب فیبر نوری در مرز ایران و عراق، افزایش كیفیت ارتباط زائران ایرانی در اربعین

سئو مئو: فراهم كردن امكانات ارتباطی در زمان اربعین و حج واجب در سال های گذشته، همواره از اهمیت زیادی برخوردار بوده است و در صورت مناسب بودن شرایط ارتباطی، یكی از موفقیت های هر سال را رقم می زند.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، نصب فیبر نوری در مرز ایران و عراق، شركت ارتباطات زیر ساخت در نقاط از پیش تعیین شده ای در مرز ایران و عراق، فیبر نوری نصب و اجرا كرده است و منتظر اعلام نهایی وزارت كشور در مورد نقاط تردد مرزی برای زائران در روزهای اربعین است.

در این راستا، برای اربعین سال ۹۷، شركت ارتباطات زیرساخت كه ضمن برگزاری جلسات مختلف كارشناسی با اپراتورهای تلفن همراه و ثابت كشور، ظرفیت های ارتباطی مورد درخواست آنان را برای ارتقای كیفیت ارتباطات مشتركان تامین می كند، در نقاط از پیش تعیین شده ای در مرز ایران و عراق، فیبر نوری نصب و اجرا كرده و منتظر اعلام نهایی وزارت كشور در مورد نقاط تردد مرزی برای زائران در روزهای اربعین است.

اسماعیل رادكانی – مسئول كمیته تامین ارتباطات مناسبت های ملی و مذهبی- با اشاره به اعزام زائرین به كشور عربستان و افزایش ترافیك مربوط به ایام حج اظهار داشت: نیازمندی های ارتباطی حجاج عزیز پیش بینی و تامین شده و امیدواریم ارتباطات زائران ایرانی در روزهای حج با بالاترین كیفیت برقرار شود. با هماهنگی با وزارت ارتباطات عراق و رگولاتوری آن كشور تلاش می نماییم نیازمندی های ارتباطی زائران ایرانی در خاك عراق در روزهای اربعین سال ۹۷ نیز، با كیفیت مناسبی تامین گردد.

البته در حالیكه سال قبل محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – اظهار كرده بود در روزهای اربعین مشكل ارتباطی خاصی برای زائران نداریم و خوشبختانه شرایط خوبی فراهم گشته است، در مورد اینترنت مسیر پیاده روی اربعین مشكلاتی وجود داشت كه جهرمی آن زمان درباره این مورد توضیح داد: برای برقراری سرویس وای فای در راه نجف به كربلا تلاش زیادی صورت گرفت و متاسفانه هیات اتصالات عراقی علی رغم تعهدات وزارت ارتباطات عراق در این مورد مجوز لازم را صادر نكرد و تجهیزات وای فای توسط مراكز امنیتی عراق توقیف شد.

اما در آخرین روزهای نزدیك به اربعین ۹۶، جهرمی در خوزستان حضور یافت و در مورد آماده سازی زیرساخت های ارتباطی در مرزهای شلمچه و چذابه، اظهار نمود: در راه مرزهای شلمچه و چذابه امكانات زیرساختی ارتباطی مناسبی برای زائران فراهم شده و با همكاری همه مجموعه ها و دست اندركاران در بخش های مختلف، امكانات و زیرساخت های مناسبی برای زائران اربعین آماده شده است. ظرفیت خدمات زیرساخت های ایجادشده و خدمات ارتباطی آماده شده برای مردم و زائران هم نسبت به سال قبل سه برابر شده است.

با توجه به اظهارات شركت زیرساخت در خصوص نصب فیبر نوری در مرز ایران و عراق و كوشش برای برقراری بالاترین كیفیت برای ارتباطات زائران ایرانی در روزهای حج، امید است ایام ملی و مذهبی امسال هم به بهترین شیوه ی ممكن صورت گیرد.