شناسایی متهم ردیف اول توقف خط تولید پردازنده های اپل

شناسایی متهم ردیف اول توقف خط تولید پردازنده های اپل

سئو مئو: شركت تایوانی TSMC بعنوان یكی از بزرگترین تولیدكننده تراشه پردازنده در جهان، اعلام نموده است توقف خط تولید تراشه هایش تحت تاثیر حمله بدافزار معروف واناكرای بوده است.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت هكرنیوز، چند روز پیش بود كه اخباری در خصوص هجوم یك ویروس خطرناك به تجهیزات و سیستم های كامپیوتر شركت تایوانی تولید تراشه و پردازنده تحت عنوان TSMC كه تراشه های موردنیاز اپل و گوشیهای آیفون را تامین می كند، منتشر گردید.

شركت تایوانی TSMC بعنوان یكی از بزرگترین تولیدكنندگان تراشه پردازنده در جهان، نخست در وهله اول اعلام نمود كه مشكل بوجود آمده تنها بر اثر ویروسی شدن سیستم و تجهیزات موجود و فعال در خطو تولید تراشه هاست و به هیچ عنوان عمدی و بدافزاری نیست. این شركت همینطور با انتشار اطلاعیه ای در روز جمعه اعلام نمود كه متخصصان امنیت سایبری مربوطه، در حال كار برروی این مساله و مرتفع ساختن مشكلات بوجود آمده هستند و بزودی مشكل امنیتی حاصل از حمله ویروسی و بدافزاری حل خواهد شد.

اما حالا به نظر می آید كه این شركت بعد از انجام تحقیقات از جانب متخصصان امنیت سایبری، به این نتیجه رسیده و اعلام نموده است كه مشكل مذكور تحت تاثیر حمله سایبری از جانب بدافزار خطرناك و معروف واناكرای (WannaCry) رخ داده است.

به طور قطع می توان اظهار داشت كه باج افزار و بدافزار واناكرای از مهلك ترین حملات سایبری در طول تاریخ كشورهای جهان به حساب می آید كه با حمله و نفوذ به سیستم های سازمان ها و نهادهای حساس و حیاتی در كشورهای مختلف، خسارات چندمیلیارد دلاری و جبران ناپذیری را برجای گذاشت.

طبق گزارش های منتشره، بدافزار واناكرای حدود ۲۰۰ هزار كامپیوتر و سیستم را در بیش از ۱۵۰ كشور در جهان مورد حمله قرار داده و اطلاعات خصوصی و محرمانه آن ها را به سرقت برده و یا از آن ها سوءاستفاده كرده است.

بنابراین خیلی از كارشناسان و منابع آگاه اعلام نموده اند كه فعالیت های تولید تراشه این شركت و تامین پردازنده های موردنیاز آیفون تا حد زیادی به حالت تعلیق درآمده و امكان دارد اپل برای تامین تعداد قطعات و تراشه های موردنیازش برای معرفی و عرضه آیفون های جدید ۲۰۱۸ با مشكل مواجه شود.

طبق اخبار، در نیمه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی باید منتظر معرفی و رونمایی اپل از سه گوشی جدید باشیم كه مقرر است به عنوان جایگزین های آیفون ۱۰ كنونی وارد بازار شوند.اپل آیفون های ۲۰۱۸ را در دو نسخه ۵.۸ و ۶.۵ اینچی با صفحه نمایش اولد و یك نسخه ارزان قیمت تر ۶.۱ اینچی با نمایشگر ال سی دی معرفی و روانه بازار خواهد نمود.

آمار حملات سایبری و هك در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسیده و برآوردها هم از آن حكایت می كند كه ركورد حملات سایبری در سال آینده میلادی ۲۰۱۸ شكسته خواهد شد. بدافزارها، باج افزارها و حملات DDOS همچون تهدیدهای امنیتی بودند كه از سال ۲۰۱۶ كاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده اند و باعث لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آن ها شده است.