عوامل موثر بر كاهش عمر مفید باتری

عوامل موثر بر كاهش عمر مفید باتری

به گزارش سئو مئو باتری گوشیهای هوشمند درصورتی كه از آن ها مراقبت كافی و لازم به عمل نیاید، دچار مشكلات جدی و تضعیف عملكرد خواهد شد.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت the star، كارشناسان و متخصصان فعال در حوزه فناوری همواره با بیان و معرفی بعضی از فاكتورهای مهم به كاربران سفارش می كنند كه با انجام و رعایت بعضی از نكات می توانند عمر مفید باتری موبایل خویش را به میزان قابل توجهی بالا برند و از صرف هزینه های اضافه و مازاد نظیر تعویض باتری گوشی و خریداری یك دستگاه گوشی جدید جلوگیری بعمل بیاورند. این گزارش به مرور و بررسی مختصری بر مجموعه عواملی كه باعث می گردد عمر مفید باتری گوشیهای هوشمند به شدت كاهش پیدا كند، می پردازد.

۱. محیط سرد و گرم

یكی از مهم ترین عواملی كه باعث می شود، طول عمر باتری گوشی به شدت كاهش پیدا كند، قرار دادن موبایل در محیط های زیاد از حد سرد یا گرم است كه در بعضی از موارد حتی سبب می گردد دستگاه موردنظر هنگام مجاورت هوای بسیار گرم منفجر شود.

بنابراین سفارش می گردد كه كاربران به هیچ عنوان از قرار دادن گوشی همراه خود در زیر پنجره، مجاورت با آفتاب مستقیم، داخل خودرو، كنار وسائل گرمایشی نظیر بخاری، اجاق گاز و غیره اجتناب كنند.

۲. شارژ شبانه

یكی دیگر از فاكتورهای خطر برای كاهش طول عمر باتری موبایل، شارژ كردن آن از شب تا بامداد است به گونه ای كه گوشی Over-charged شده و دیگر آن بازدهی موردنظر و مطلوب را نخواهد داشت.

۳. افتادن گوشی برروی سطوح سخت

شاید برایتان جالب باشد اما باید بدانید كه افتادن گوشی از دستانتان هم می تواند اثر مخرب و منفی بزرگی برروی نحوه عملكرد باتری و شارژدهی گوشی هوشمندتان داشته باشد. ازاین رو سفارش می گردد كه كاربران تا حد امكان مراقب باشند موبایلشان از دستانشان نیفتد وگرنه باید در انتظار خراب شدن و مشكل پیدا كردن باتری آن باشند.

۴. ۱۰۰ درصد شارژ كردن گوشی

با اینكه عجیب و غیرقابل باور است اما باید قبول كنید كه شارژ ۱۰۰ درصد گوشی هم به باتری آن صدمه های زیادی وارد خواهد نمود. به عقیده خیلی از مهندسان فناوری اطلاعات، ایده آل ترین میزان بیشینه شارژ گوشی ۹۵ درصد است و كاربران هنگام مشاهده این عدد، باید گوشی را از پریز برق و شارژ بكشند. از طرفی كمترین میزان شارژ گوشی هم نباید كمتر از ۱۰ درصد باشد.

۵. بدون شارژ ماندن گوشی بیش از چند ساعت

به گفته كارشناسان فعال در حوزه تكنولوژی، كاربران نباید بگذارند كه گوشی شان بیشتر از چند ساعت بدون شارژ بماند چراكه این باتری های لیتیوم یونی پس از گذشت چند ساعت بدون شارژ ماندن، به اصطلاح decharge می شوند و عمر مفید آن ها به شدت كاسته می شود.