كاربران آیفون مراقب حملات فیشینگی باشند!

كاربران آیفون مراقب حملات فیشینگی باشند!

سئو مئو: مجرمان سایبری و هكرها این دفعه با فریب كاربران گوشیهای آیفون، قصد دارند آنان را به دام حملات فیشینگی انداخته و اطلاعاتشان را به سرقت ببرند.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت tech spot، واژه فیشینگ یا Phishing كه مختصرا از عبارت Password Harvesting Fishing به معنای “به دست آوردن رمز عبور با استفاده از طعمه” به دست آمده و تولید شده است، یكی از حملات سایبری شناخته شده مبتنی بر مهندسی اجتماعی است كه با فریب دادن كاربران موردنظر اطلاعات محرمانه و خصوصی آن ها همچون رمز عبور، اطلاعات حساب بانكی، اطلاعات شخصی و محتوای به اشتراك گذاشته شده آن ها در شبكه های اجتماعی را به دست می آورند.

حالا گزارش های بسیاری در خصوص كلاهبرداری اینترنتی از كاربران گوشیهای آیفون و دستگاههای الكترونیكی اپل در فضای مجازی انتشار یافته است كه نشان داده است هكرها با ارسال یك پیام با ذكر نام apple Care كه وظیفه پشتیبانی از كاربران محصولات اپل را بر عهده دارد، خیل عظیمی از كاربران را قربانی حملات فیشینگی كرده اند؛ به گونه ای كه اعتماد آنها را با مشاهده نام apple Care جلب می كردند و از آنها می خواستند كه بر لینك موجود در پیام مربوطه كلیك كنند. قربانیان هم با كلیك بر لینك مذكور و ورود به وب سایت های آلوده موردنظر هكرها، و سپس ورود اطلاعات حساب كاربری گوشی آیفون و برخی دیگر از اطلاعات شخصی شان، به دام این كلاهبرداران اینترنتی می افتند.

به گفته خیلی از كارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری، این روش مورد استفاده هكرها انقدر كامل، پیشرفته، بدون نقص و طبیعی جلوه می كند كه كمتر كاربری به جعلی و كلاهبرداری بودن آن شك می كند.

با اینكه شركت اپل تابحال در مورد اظهار نظر رسمی درباره این حملات فیشینگی و سایبری سكوت كرده است اما به قول یكی از سخنگویان این شركت، تمامی كلاهبرداری های اینترنتی و حملات سایبری مربوط به گوشیهای آیفون از جانب متخصصان اپل مورد بررسی های دقیق و پیگیری های آتی قرار خواهند گرفت.

برخلاف سایر حملات سایبری كه توسط هكرها و مجرمان سایبری و یا بهره گیری از صدمه پذیری های موجود در نرم افزار یا سخت افزار دستگاه های الكترونیكی مربوطه صورت می گیرد، حملات فیشینگ توسط خود كاربر قربانی صورت می پذیرد، چراكه هكرها، كاربران را فریب داده تا با دست خودشان اطلاعات موردنظر هكرها را تقدیم آن ها كنند.

حملات فیشینگ یكی از متداول ترین و آسان ترین روش های سرقت اطلاعات شخصی، مالی و حریم خصوصی كاربران در فضای مجازی است.