خسارات چند میلیون دلاری حملات سایبری

خسارات چند میلیون دلاری حملات سایبری

سئو مئو: بر مبنای تازه ترین گزارش ها، خسارات حمله سایبری بدافزار سم سم (SamSam) به حدود ۶ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت hackernews، بر اساس گزارش های منتشره، آمار حملات سایبری و هك در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسیده است و برآوردها هم حاكی می باشد كه ركورد حملات سایبری در سال آینده میلادی ۲۰۱۸ شكسته خواهد شد.

بدافزارها، باج افزارها و حملات DDOS همچون تهدیدهای امنیتی بودند كه از سال ۲۰۱۶ كاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده اند و باعث لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آن ها شده است.

حملات سایبری كه توسط بدافزار سم سم ( Sam sam) به نهادها، سازمان ها و شركت های بسیاری در جهان صورت گرفته است، خسارات و صدمه های جبران ناپذیری را به این سازمان ها وارد كرده اند.

این حمله سایبری كه از دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی تابحال به خیل عظیمی از كاربران در جهان هجوم آورده است، نزدیك به ۶ میلیون دلار خسارت بوجود آورده و قربانیان زیادی را متحمل صدمات جبران ناپذیری همچون از دست رفتن اطلاعات خصوصی، محرمانه و مالی آن ها كرده است.

با توجه به نتایج پژوهش های انجام شده، میزان حملات سایبری در سال آینده میلادی ۲۰۱۸ به اوج خود خواهد رسید، ازاین رو تمامی شركت های كوچك و بزرگ در سراسر جهان موظف خواهند بود اقدامات و تمهیدات لازم را برای مقابله با هك شدن اتخاذ كنند تا در برابر مجرمان سایبری و حملات و خسارات جبران ناپذیر آن ها، صدمه پذیری كمتری داشته باشند و ضریب امنیت اطلاعات خود و مشتریان خویش را به بالاترین حد ممكن برسانند.

بنابراین می توان گفت خطر حملات سایبری در كمین تمامی افراد، كاربران و شركت های كوچك و بزرگ در جهان است و دیگر نمی توان ادعا كرد كه كسی از گزند و خطرات حملات سایبری در امان است.
امسال میلادی باج افزار، بدافزار و ویروس های كامپیوتری بسیاری در سراسر جهان، اطلاعات محرمانه، خصوصی و مالی میلیون ها نفر را به سرقت بردند و میلیاردها دلار به شركت های مربوطه و دولت ها خسارت وارد كرده اند. حمله سایبری توسط بدافزار واناكرای (WannaCry) به صورت قطع یكی از مهلك ترین حملاتی است كه در طول سال های اخیر صورت گرفته است.
حملاتی كه بدافزار واناكرای در سال قبل به كشورها، سازمان ها و شركت های بسیاری داشت، خسارات جبران ناپذیر بسیاری را برای آن ها برجای گذاشت. اخیرا هم ویروس كامپیوتری و بدافزار “خرگوش بد” سر و صدای بسیاری به راه انداخته است و به شركت ها، بانك ها و موسسات كوچك و بزرگی در كشورهای مختلف بویژه در اروپا حمله كرده و اطلاعات محرمانه آن ها را به سرقت برده است.
یكی دیگر از بدافزارهایی كه زیرساخت های كشورهای زیادی را در جهان با مشكلات و چالش های جدی مواجه كرده است، به صورت قطع بدافزار سم سم ( Sam Sam) بوده است. در آخر باید به این نكته مهم اشاره نمود كه افزایش تعداد حملات سایبری در جهان، برای همه مردم و دولت ها زنگ خطری به حساب می آید كه درصورت اهمال كاری و سهل انگاری، باید متحمل ضرر و زیان های متعددی باشند. پس بهتر است شركت های مالی و بویژه موسسات خیریه برای مقابله با تهدیدات احتمالی در فضای سایبری، از تمام قدرت خود بهره برده و به مقابله با حملات سایبری بپردازند.