وزیر ارتباطات خبر داد شمار كاربران پیام رسان های داخلی به ۷ و نیم میلیون نفر رسید

وزیر ارتباطات خبر داد شمار كاربران پیام رسان های داخلی به ۷ و نیم میلیون نفر رسید

سئو مئو: وزیر ارتباطات با اشاره به اینكه كاربران پیام رسان های داخلی از ۱.۵ میلیون به ۷.۵ میلیون نفر افزایش داشته كه رشد خیلی خوبی را نشان داده است و در ایران بین ۴۲ تا ۴۵ میلیون كاربر شبكه های اجتماعی وجود دارد اظهار داشت كه نباید پیام رسان های داخلی را با نمونه های مطرح آن ها در دنیا مقایسه كرد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی امروز در سفر خود به استان مازندران در برنامه گفت وگوی ویژه خبری سیمای این استان حضور یافت و در بخشی از این گفت وگو اظهار نمود: پیام رسان های داخلی با استفاده از خلاقیت و بهره گیری از فناوری بهتر در یك فضای رقابتی می توانند خدمات خویش را توسعه دهند. وزیر ارتباطات با اشاره به مشكلات ارائه اینترنت پرسرعت خانگی با سیم مسی اظهار داشت: نیاز مردم در این زمینه تغییر كرده است و با تغییراتی در برنامه تا آخر سال جاری ۲ میلیون پورت فیبر نوری واگذار نماییم كه تابحال واگذاری ۴۰۰ هزار پورت آن انجام شده است.
آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود به آماده سازی زیرساخت شبكه ملی اطلاعات اشاره نمود و اظهار داشت: با راه اندازی شبكه ملی اطلاعات ترافیك داخلی در اینترنت به ۵۰ درصد می رسد و خدمات ویدیویی هم تا ۱۴ برابر رشد داشته است.
وی با تاكید به اینكه با استفاده از دولت الكترونیك تا آخر برنامه ششم توسعه باید رجوع مردم به دستگاه ها ۱۲.۵ درصد كاهش داشته باشد، اضافه كرد: زیر ساخت های دولت الكترونیك تكمیل و اپلیكیشن های آن آماده شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینكه دولت الكترونیك دو مبحث فنی و فرآیندی دارد، خاطرنشان كرد: در این حوزه باید فرآیند انجام كارها تغییر كند و دستگاه ها از حالت مستقل خارج شده و با استفاده از دولت الكترونیكی به هم متصل شوند تا اهداف دولت الكترونیك محقق شود.

وی از انجام چهار پروژه در حوزه دولت الكترونیك در سال ۹۷ اطلاع داد و اضافه كرد: ثبت گوشیهای تلفن همراه یكی از این پروژه ها بود كه به اجرا رسید و الان در مرحله نگهداری و راهبری است و پروژه سیماك كه بخشی از آن در آینده ای نزدیك در این استان به بهره برداری خواهد رسید، دومین پروژه در حوزه دولت الكترونیك است.
آذری جهرمی، خاطرنشان كرد: الكترونیكی كردن خدمات سلامت یكی دیگر از این برنامه هاست و تامین اجتماعی در این زمینه اقدامات خوبی در این حوزه داشته است كه با همكاری وزارت بهداشت و نیروهای مسلح تكمیل می گردد.
وزیر ارتباطات درباره دستور رییس جمهور در زمینه اعلام دریافت كنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی تصریح كرد: تمام اعضای كابینه برای اجرای دستور رییس جمهور تلاش می كنند اما شاید ملاحظاتی در حوزه اجرایی وجود داشته باشد كه تصمیم گیری را برای مدیران كمی سخت می كند.
او همچنینی در جلسه شورای اداری مازندران كه با حضور استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندارد و مدیران كل استان برگزار شد، اظهار نمود: اشتغال مهم ترین نیاز برای تامین اقتصاد خوب و رونق در بازار است، ازاین رو سودآوری صنایع باید حفظ و برای توسعه اشتغال و رفع بیكاری در جامعه برنامه ریزی شود.