در دیدار دو وزیر ارتباطات صورت گرفت؛ تاکید بر همکاریهای دائمی پروژه های ارتباطی ایران و عراق

در دیدار دو وزیر ارتباطات صورت گرفت؛ تاکید بر همکاریهای دائمی پروژه های ارتباطی ایران و عراق

سئو مئو: سئو مئو: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر ارتباطات عراق به توانمندی های ایران در حوزه انجام پروژه های ارتباطی در عراق اشاره نمود و خواهان استمرار در همکاریهای گذشته شد.

به گزارش سئو مئو به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مسافرت به عراق در دیدار با خانم هیام الیاسری وزیر ارتباطات عراق با اشاره به پیشرفت های فناورانه ایران، اظهار داشت: زمینه های مشترک بسیاری برای گسترش روابط ایران و عراق در حوزه ارتباطات و تکنولوژی های جدید وجود دارد.
زارع پور در آغاز این دیدارت با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تشکر از مواضع محکم دولت و مردم عراق در محکومیت نسل کشی و کودک کشی در غزه و حمایت قاطع از مردم مقاوم و مظلوم فلسطین، به اجرا و توافقات قبلی اصرار کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با تجربه فراوان آمادگی دارد در کلان پروژه های ارتباطی و اینترنتی عراق مشارکت داشته باشد.
وی با ارائه آمار میزان همکاری مشترک دو کشور، اضافه کرد: هم اکنون ۱.۵ ترابیت بر ثانیه ظرفیت تبادل داده بین دو کشور است که ظرفیت و زمینه توسعه و افزایش چند برابری دارد.
وزیر ارتباطات با اشاره به برقراری لینک مستقیم ایران و عراق در روزهای اربعین و بهبود چشم گیر کیفیت ارتباطات، اظهار داشت: لینک مستقیم ارتباطات باید تقویت و دائمی شود و ایران آمادگی ارائه خدمات و خدمات ارتباطی پرسرعت و با کیفیت بین دو کشور را دارد.
زارع پور با اشاره به موضوعات گوناگون مشترک بین دو کشور در حوزه های فناوری های ارتباطی و اینترنتی، اشاره کرد: در این سفر برای اجرای پروژه های مشترک و مشارکت ایران در پروژه های راهبردی عراق مذاکره و توافق می شود.
وزیر ارتباطات عراق نیز در این جلسه اظهار داشت: نتیجه همکاریهای وزارت ارتباطات ایران و عراق در روزهای اربعین مشاهده شد و خدمات خوب و مفیدی به زوار امام حسین (ع) داده شد که لازم است همکاریهای مستمر و دائمی دراین زمینه ادامه یابد.
به گزارش سئو مئو به نقل از مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف دیدار با وزرای ارتباطات و تجارت عراق و بررسی زمینه های توسعه همکاری ها و روابط تجاری در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات شب گذشته (یکشنبه) راهی بغداد شد.

منبع: