سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام كرد؛ افزایش پاسخگویی دستگاه های دولتی با سامانه پنجره واحد مدیریت زمین

سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام كرد؛ افزایش پاسخگویی دستگاه های دولتی با سامانه پنجره واحد مدیریت زمین

سئو مئو: ثبت درخواست های موفق در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، افزایش پیدا کرد.

به گزارش سئو مئو به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، آمارهای پنجره واحد مدیریت زمین نشان داده است این سامانه شاهد تحولی قابل توجه در ثبت درخواست های موفق، کاهش زمان پاسخگویی به استعلامات و رشد پاسخگویی دستگاهها به استعلامات حوزه زمین در بهار سالجاری بوده است.
افزایش ثبت درخواست های موفق
بر اساس ارزیابی های انجام شده در بازه زمانی اسفند سال قبل تا اردیبهشت سالجاری، حدود ۴۶ هزار نفر در سامانه زمین ثبت نام کرده اند که از این مقدار، ثبت بیش از ۴۰ هزار درخواست، یعنی ۸۱ درصد موفقیت آمیز بوده است. دراین میان، بررسی علل عدم موفقیت سایر متقاضیان نشان داده است به عواملی نظیر: عدم اطلاع، آموزش ناکافی و بروز اختلالات فنی موقت بازمی گردد.
در همین راستا، شاخص «درصد تکمیل پروسه ثبت درخواست ها» در سامانه زمین هم روند رو به رشدی را نشان می دهد؛ به صورتی که در شروع فعالیت سامانه، فقط ۲۵ درصد متقاضیان قادر به تکمیل پروسه ثبت درخواست خود بودند، اما عوامل تأثیرگذاری مانند: آموزش مستمر کاربران، پشتیبانی ۲۴ ساعته و تقویت زیرساخت های سامانه سبب ایجاد بهبود قابل توجهی شد و اکنون بیش از ۷۵ درصد درخواست های متقاضیان با عرضه اطلاعات کامل و به همراه مستندات به ثبت می رسد.
کاهش زمان پاسخگویی به استعلامات
افزایش سرعت انجام کارهای اداری زمان بر و بی نیازی از این اتاق به اتاق دیگر رفتن در ادارات مختلف دولتی، همیشه از اصلی ترین انتظارات مردم از دولت بوده است. آمار نشان می دهد، سامانه زمین به میزان قابل توجهی توانسته است، به این بخش از مطالبات مردمی پاسخ دهد. در حقیقت تجمیع دستگاههای متولی پاسخگویی به استعلامات در سامانه زمین سبب بهبود قابل توجه میانگین زمان پاسخگویی به استعلامات در بهار سالجاری شده است.
طی سه ماهه یاد شده، حدود ۵۰ هزار استعلام الکترونیکی از راه سامانه زمین دریافت شده است و میانگین پاسخگویی به استعلامات معادل ۴۲ روز بوده است که با اضافه شدن استعلامات جدید به ۵۸ روز بالا رفته بود. اما با پیگیری های انجام شده، این مدت زمان تقریباً نصف شد و به ۲۵ روز رسید که بهبود قابل توجهی را نشان داده است.
رشد پاسخگویی دستگاهها به استعلامات
آمارهای سامانه زمین نشان می دهد، نه فقط سرعت پاسخگویی به استعلام بهبود یافته، بلکه درصد پاسخگویی دستگاهها هم بالا رفته است. به عنوان مثال درصد پاسخگویی به استعلام «تعیین نوعیت اراضی» که متولی آن سازمان ملی زمین و مسکن می باشد، قبل از این پنج درصد بوده است که بتازگی به ۳۰ درصد بالا رفته است.
 

منبع: