چند ترفند برای افزایش عمر تلفن همراه

چند ترفند برای افزایش عمر تلفن همراه

به گزارش سئو مئو، ارتقای هر ساله گوشی به جدید ترین و بهترین مدل هوشمند عالی به نظر می آید، اما این کار چندان ارزان نیست و شاید بهتر آن است یاد بگیریم چگونه گوشی خویش را طولانی تر نگه داریم.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، گوشیهای هوشمند پرطرفدار انتخابهای خوب اما وسوسه انگیزی برای جایگزنی و ارتقاء هستند، اما همانگونه که می دانید هزینه زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت چون قیمت هایی از حداقل ۶۰۰ دلار تا بیشتر از ۱۰۰۰ دلار را شامل می شود. ازاین رو با دانستن چند راهکار در بلند مدت سبب افزایش صرفه جویی در هزینه ها می شود. جهت استفاده از این نکات که حتی نیازی به داشتن دانش فنی نیست پیروی از همه آنها نسبتا راحت بوده میتوان از همین امروز آغاز به تغییر عادت هایتان کنید تا عمر تلفن همراه خویش را افزایش دهید.

به روزرسانی برنامه ها

برای این که گوشی شما تا حد امکان سریع و بدون مشکل کار کند، بسیار اهمیت دارد که سیستم عامل و نرم افزارهایی که نصب شده را در زمان انتشار به روز کنید؛ انجام این کار به زمان زیادی نیاز ندارد اما مزایای آن میتوان بسیار زیاد باشد که میتوان به مواردی مانند از حل اشکال ها و حل مشکلات امنیتی گرفته تا تغییراتی که خصوصیت های جدیدی را به ارمغان می آورد و عملکرد کلی را بهبود می بخشد تا دستگاه شما روان تر و سریع تر کار کند، اشاره نمود.

اندروید و آیفون هر دو بروزرسانی خودکار برنامه ها را عرضه می کنند که باید به صورت پیش فرض فعال شوند. می توانید با باز کردن پلی استور، بیرون کشیدن منو از سمت چپ صفحه، ضربه زدن روی تنظیمات و از انتخاب گزینه Auto-update apps، گوشی اندرویدی اطمینان حاصل کنید. اگر آیفون دارید، به تنظیمات و بخش اپ استور بروید و مطمئن شوید که گزینه App Updates در وضعیت On قرار دارد. با این وجود، این خصوصیت در حالت کم مصرف کار نخواهد کرد.

برای بروزرسانی های سیستم در تلفن اندروید، می توانید با باز کردن برنامه تنظیمات و جست وجوی «به روزرسانی نرم افزار»، بروزرسانی ها را بررسی کنید؛ یا می توانید منتظر بمانید تا تلفنتان به شما اخطار دهد که بروزرسانی درحال تعلیق است و سپس دستورات را دنبال کنید. گوگل تقریبا اول هر ماه بروزرسانی های امنیتی اندروید را منتشر می کند، ازاین رو بررسی در اواسط ماه به جهت اینکه ببینید آیا گوشی شما بروزرسانی دارد یا خیر، عادت بدی نیست.

همچنین دارندگان گوشی آیفون این امکان را دارند که به گوشی خود اجازه دهند بروزرسانی های جدید را به صورت خودکار نصب کنند؛ البته نگران نباشید، گوشی شما دقیقاً بعد از انتشار بروزرسانی ها، آنها را دانلود و نصب نمی کند، بلکه یک یا دو روز بعد از اتمام به روزرسانی، آنها را دانلود کرده و سپس فرایند نصب را برای دفعه بعد که یک شبه شارژ می شود برنامه ریزی می کند. برای نصب بروزرسانی یا روشن کردن بروزرسانی های خودکار لازم است به بخش تنظیمات> عمومی> بروزرسانی نرم افزار بروید؛ اگر بروزرسانی در دسترس می باشد، برای نصب آن دستورات را دنبال کنید اگر نه، بر روی بروزرسانی های خودکار ضربه بزنید تا آنرا روشن یا خاموش کنید.

کمک به احیای گوشی با حذف برنامه ها

تلفن ها فضای ذخیره سازی و حافظه محدودی دارند ازاین رو به حداقل رساندن تعداد برنامه های استفاده نشده امر مهمی است. حذف مرتب برنامه هایی که از گوشی خود استفاده نمی کنید سبب صرفه جویی در فضای ذخیره سازی می شود، از اجرای برنامه ها در پس زمینه جلوگیری کرده و از منابع پرارزش استفاده می نماید و سبب می شود عمر تلفن شما دیرتر به اتمام برسد.

بنابراین از کشوی برنامه یا صفحه اصلی خود عبور کنید و همه برنامه هایی را که در مقطعی به هر علتی نصب کرده اید، اما هیچگاه استفاده نکرده اید، حذف کنید. حذف برنامه ها در آیفون آسان است، فقط کافیست آنرا برای مدتی نگه دارید تا برنامه انتخاب شود، آنگاه یک منوی کشویی از نماد برنامه خواهید دید، سپس فقط Remove App را انتخاب کنید، پس از این اقدام این گزینه را خواهید داشت که برنامه را از تلفن خود حذف کرده یا فقط آنرا از صفحه اصلی حذف کنید.

کاربران اندروید چند گزینه دیگر دارند اما می توانند رویکرد مشابهی را دنبال کنند: با فشار طولانی، «i» را که برای اطلاعات برنامه نشان داده می شود انتخاب و سپس Uninstall را انتخاب کنید. همینطور می توانید یک ورودی تقویم ماهانه با عنوان “حذف برنامه های استفاده نشده” تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که این کار را به صورت منظم انجام دهید.

کمک به افزایش عمر گوشی با قاب مناسب

برای یک متخصص تلفن، حتی باریک ترین قاب ها هم خیلی زیاد است، از طرفی این که ببینیم گوشی چگونه طراحی شده است، نسبت به وجود یک قاب پلاستیکی حجیم جذابیت بیشتری دارد. با این وجود، انتخاب هوشمندانه اینست که گوشی را در یک قاب محافظ بپوشانید تا از شکستن آن در صورت افتادن اجتناب ناپذیر پیشگیری کند. پرداخت هزینه تعمیرات پرهزینه صفحه نمایش یا مواجهه با یک صفحه شکسته، سبب می شود که رویای خرید یک گوشی جدید را در سر بپرورانید، یا حداقل از این که در وهله اول قابی برای آن نگرفته اید، ابراز تاسف کنید.

لازم نیست تمام تلاش خویش را بکنید و گران ترین قاب را تهیه کنید، اما داشتن چیزی روی گوشی مطمئنا به افزایش عمر آن کمک می نماید. ناگفته نماند، استفاده از قاب به این مفهوم است که گوشی شما در شرایط بکر باقی می ماند و احتمالا زمانی که زمان ارتقاء می رسد، ارزش فروش مجدد بیشتری خواهد داشت.

تمیز نگه داشتند صفحه نمایش و پورت ها

استفاده از گوشی ای که پر از چربی و کثیف است، کاری نیست که هیچ یک از ما بخواهیم انجام دهیم؛ اما اگر تلفنی تمیز و براق باشد، همه ما نسبت به آن احساس خوبی خواهیم داشت بخصوص اگر به این مفهوم باشد که گرد و غبار مانع عملکرد آن نمی گردد. حتی اگر از کیس استفاده می کنید، بهتر است هر چند وقت یک مرتبه چند دقیقه وقت بگذارید تا هرگونه پرز یا کثیفی در درگاه شارژ، قسمت میکروفون، مشبک بلندگو و جک هدفون را تمیز کنید.

از گرم شدن بیش از اندازه باتری گوشی اجتناب کنید

افسانه های گوناگونی در مورد باتری گوشی و سالم نگه داشتن آن وجود دارد. برای مثال، شارژ سریع به باتری آسیب نمی زند اما این که اجازه دهید تلفن شما به صورت کامل تخلیه شود و به صفر برسد امکان دارد صدمه زا باشد.

همچنین از قرار دادن دستگاه در شرایطی که امکان دارد باتری بیش از اندازه گرم شود، خودداری کنید. به صورت مثال از بیرون گذاشتن گوشی در زیر نور مستقیم خورشید اگر در یک روز گرم بیرون نشسته اید، خودداری کنید در آن صورت گوشی تان دوام بیشتری خواهد داشت. اگر گوشی بیش از اندازه داغ شود خود به خود خاموش می شود، اما این اتفاق به باتری فشار وارد می نماید که می تواند طول عمر گوشی را کم کند. از روزی که گوشی خویش را از جعبه خارج می کنید، مراقبت از باتری گوشی خویش را شروع کنید و زمانی که باتری شما هنوز یک یا دو سال پس از خرید، همچنان شارژ نگه داشته باشد، نتیجه را خواهید دید.

تعویض باتری خراب به جای گوشی

حتی اگر همه کارها را طبق دستورالعمل انجام داده باشید، امکان دارد همچنان با مشکل باتری مواجه شوید که به مرور زمان از شارژ شدن خودداری می کند، در این هنگام به جای تعویض کل گوشی، می توانید باتری را تعویض کنید. اغلب اوقات این تعمیر و نگهداری ساده و مقرون به صرفه می تواند چند ماه یا حتی چند سال دیگر به عمر عملکرد گوشی شما اضافه کند. اگر بیشتر تلفن ها مثل گذشته همچنان با باتری های قابل تعویض ساخته می شدند آسان تر بود اما هم اکنون، بیشتر تلفن ها با باتری های تعبیه شده عرضه می شوند که بدون جدا کردن اجزای گوشی قابل تعویض نیستند.

تهیه منظم نسخه پشتیبان برای تلفن همراه

داشتن یک نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی شما هیچ کمکی به افزایش عمر گوشی نمی کند، اما به این مفهوم است که وقتی زمان خداحافظی با تلفن شما فرا می رسد، تمام مخاطبین، عکس ها، فیلمها و تنظیمات سفارشی شما آماده جابه جایی هستند و دیگر مجبور نیستید باردیگر از ابتدا شروع کنید.

کاربرانی که آیفون دارند، با باز کردن برنامه تنظیمات، بررسی نمایند که پشتیبان گیری آی کلاود روشن باشد. سپس روی iCloud > iCloud Backup ضربه بزنند و مطمئن شوند که سوئیچ در موقعیت روشن است. این فرایند برای دارندگان اندروید بر مبنای سازنده دستگاه متفاوت می باشد، اما به صورت کلی، می توانند تنظیمات را باز کنند و سپس به Google > Backup بروند. بعضی از سازندگان دستگاه، مانند سامسونگ، خدمات پشتیبان گیری خویش را علاوه بر خدمات گوگل عرضه می دهند؛ ساده ترین راه برای یافتن سرویس پشتیبان گیری خودکار ابری دستگاه اینست که برنامه تنظیمات را باز کرده و از کادر جست وجو برای جست وجوی «پشتیبان گیری» بهره گیرند.