نحوه دریافت کد ضروری گوشی

نحوه دریافت کد ضروری گوشی

به گزارش سئو مئو، کد کلیدی اقدامات در ارتباط با رجیستری، همان IMEI است که با استفاده از روش های مختلف میتوان آنرا دریافت کرد.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، با اجرای رجیستری دریافت کد IMEI یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کرد. کد IMEI برای هر تلفن همراه منحصر به فرد است یعنی هیچ دو دستگاهی نیستند که کد IMEI مشابهی داشته باشند و این مورد سبب می شود تشخیص و پیگیری موبایل های دزدیده یا گم شده ممکن شود؛ مواردی که بعنوان برخی از اهداف رجیستری هم به آن اشاره شده است.

اما امکان دارد کاربران گوشیهای موبایل این سوال را داشته باشند که چطور می توان این کد را دریافت کرد؟ یکی از طریق های آگاهی از کد IMEI، مشاهده آن روی جعبه تلفن همراه و همینطور پشت باتری گوشیهایی است که باتری آنها داخلی نباشد؛ البته علاوه بر این که این شناسه برروی جعبه و باتری گوشی وجود دارد، با ارسال کد دستوری *#۰۶# هم قابل دریافت است.

همچنین کد IMEI از خود دستگاه تلفن همراه هم قابل دریافت است؛ برای دریافت این کد لازم است به منوی اصلی گوشی خود رفته، وارد بخش تنظیمات (Setting) شوید و در بخش در رابطه با تلفن (About)، وضعیت تلفن را پیدا کنید تا کد ۱۵ رقمی IMEI گوشی برای شما نمایش داده شود. در نهایت کاربران گوشیهای همراه همینطور برای آگاهی از سنجش اصالت گوشی و قاچاقی نبودن آن، می توانند با دریافت شناسه IMEI از راه کد دستوری *#۰۶#، این شناسه را با برچسب روی جعبه گوشی و کد باتری مطابقت دهند و در صورتیکه این سه کد یکسان باشد، آنگاه می توانند آنرا به شماره سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۸۸۷ ارسال کرده و با استعلام از شبکه اپراتورها، صلاحیت گوشی را احزار و از قاچاقی بودن یا نبودن آن اطمینان حاصل کنند.

در صورتیکه تلفن همراه به صورت رسمی وارد شده باشد، این پیام متنی در پاسخ برای ارسال کننده پیامک، ارسال می شود که «شماره درخواستی برای کالاهای زیر ثبت شده است»، اما در صورتیکه تلفن همراه مورد نظر از راه مبادی غیررسمی و قاچاق به کشور وارد شده باشد، متقاضی با چنین پیامکی مواجه می شود که «شماره استعلام شده در پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت نشده است».

منبع: