اسنپ چت گل کرد

اسنپ چت گل کرد

به گزارش سئو مئو، ایوان اشپیگل، مدیرعامل شرکت اسنپ اعلام نمود شمار کاربران اپلیکیشن شبکه اجتماعی ˮاسنپ چتˮ، با نرخ سریع تری رشد کرده و به بیشتر از ۷۵۰ میلیون نفر در ماه رسیده است.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، شرکت آمریکایی اسنپ اعلام نمود این رقم، ۲۵ درصد بیشتر از ۶۰۰ میلیون کاربر ماهانه ای است که “اسنپ چت”، ۱۰ ماه پیش جذب کرده بود. شمار کاربران ماهانه “اسنپ چت”، در سال مالی منتهی به آوریل سال ۲۰۲۲، به میزان ۲۰ درصد رشد کرد.

اشپیگل روز پنجشنبه در جلسه ای با سرمایه گذاران در سانتا مونیکای کالیفرنیا اظهار داشت: تمامی این موارد در نتیجه تغییراتی که ما در کسب و کارمان انجام دادیم و با وجود افت سرعت رشد درآمد، حاصل شد.

اسنپ سال قبل اعلام نموده بود فعالیت های خویش را تعدیل کرده و به سه اولویت اصلی اضافه کردن کاربران و جلب آنها برای سپری کردن زمان بیشتر در “اسنپ چت”، افزایش رشد درآمد و سرمایه گذاری در فناوری حقیقت افزوده متمرکز خواهد شد.

آمار جدید از آن حکایت می کند که این اپلیکیشن می تواند به توسعه شمار کاربران خود ادامه دهد که شاید کمک نماید با نزول بزرگ کسب و کار تبلیغات دیجیتالی روبرو شود. در سه ماهه نخست، تحلیل گران انتظار دارند که این شرکت اولین کاهش درآمد را نسبت به سال قبل داشته باشد و پیشبینی می شود میزان پولی که اسنپ به ازای هر کاربر کسب می کند، به کمترین میزان در حدود سه سال قبل نزول کند.

اسنپ اعلام نمود که کاهش هزینه بازاریابی دیجیتالی که سال قبل به این صنعت ضربه زد، وضعیت ثابتی پیدا کرده است. در این بین، اسنپ تغییراتی در امکانات تبلیغاتی خود امسال داده که امکان دارد درآمد سه ماهه نخست را متاثر کند.

اسنپ و همتایانش همچنان با پیامد تغییر سیاست های حریم خصوصی اپل در سال ۲۰۲۱ که شخصی سازی و ردیابی موفقیت تبلیغات دیجیتالی را دشوارتر کرد، دست و پنجه نرم می کنند. اشپیگل اظهار داشت: این تغییر، یک دهه از بهترین شیوه های تبلیغات کنندگان دیجیتالی را زیر و رو کرد.

اعلام رشد کاربران “اسنپ چت”، نتوانست سرمایه گذاران را تحت تأثیر قرار دهد و ارزش سهام اسنپ در بازار نیویورک سه درصد سقوط کرد. ارزش سهام شرکت اسنپ بعد از سقوط ۸۰ درصدی در سال ۲۰۲۲، از آغاز سال جاری تا روز چهارشنبه، ۲۶ درصد رشد کرده است.

اگرچه “اسنپ چت” بزرگترین اپلیکیشن شبکه اجتماعی نیست (اپلیکیشنهای فیسبوک و اینستاگرام شرکت متا، حدود سه میلیارد و دو میلیارد کاربر ماهانه دارند” اما “اسنپ چت” در بین کاربران نوجوان، محبوبیت خاصی دارد و در سال های اخیر برای جذب کاربران جوانتر با تیک تاک که بیشتر از یک میلیارد کاربر ماهانه فعال دارد، در رقابت بوده است.

” اسنپ چت” برای رقابت، سرمایه گذاری بالایی در سرویس اشتراکی ” اسنپ چت پلاس” و لنز های حقیقت افزوده انجام داده است.

درست شش ماه پس از طریق اندازی، “اسنپ چت پلاس” به ۲.۵ میلیون اشتراک رسید و در راه کسب درآمد سالانه ۱۰۰ میلیون دلار حرکت می کند. همینطور طی سال قبل بیشتر از ۲۵۰ میلیون کاربر با لنزهای خرید حقیقت افزوده اسنپ چت تعامل کردند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، “اسنپ چت” که با سرمایه گذاری ها در محصول جدید تقویت شده، رسیدن به یک میلیارد کاربر ماهانه فعال تا چند سال آینده را هدف گذاری کرده است. اشپیگل پیش بینی نمود که اغلب کاربران جدید، از کشورهای خارج از بازارهای توسعه یافته نظیر آمریکایی شمالی و اروپا خواهند آمد.