قطعی توییتر به خاطر یک اشتباه!

قطعی توییتر به خاطر یک اشتباه!

سئو مئو: توییتر چهارشنبه گذشته بعد از اینکه یک کارمند، بصورت تصادفی اطلاعات را حذف نمود و از آنجائیکه به سبب اخراج های گسترده توسط ایلان ماسک، هیچ کس در تیم مسئول باقی نمانده بود، مبتلا به اختلال شد.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، خبرنامه فناوری پلتفرمر اعلام نمود اختلال بزرگ توییتر در چهارشنبه گذشته، بعد از آن روی داد که یک کارمند، به اشتباه اطلاعات مهمی را از یک سرویس داخلی حذف نمود.

بروز این اختلال موجب شد کاربران نتوانند توییت ارسال کرده یا بازنشر کنند و با پیام خطایی با این مضمون که شما به سقف روزانه ارسال پیام رسیده اید، روبرو شده بودند.

طبق اعلام وب سایت توییتر، سقف روزانه، ۲۴۰۰ توییت است اما کاربرانی که اصلا توییتی ارسال نکرده بودند با این پیام خطا روبرو می شدند. در یک پیام خصوصی که توسط اینسایدر مشاهده شد، یک کارمند توییتر اختلال مذکور را یک اختلال گسترده توصیف کرده بود.

حدود ۹۰ دقیقه بعد از آن که کاربران ارسال گزارش درباره ی مشکل را شروع کردند، توییتر اعلام نمود این پلت فرم ممکنست آن طور که انتظار میرفت برای برخی از شما کار نکند. بابت مشکل پیش آمده متاسفیم. از این مسئله آگاه بوده و برای رفع آن، تلاش می نماییم.

پلتفرمز روز پنج شنبه گزارش کرد که این اختلال به سبب آن روی داد که دیتای مربوط به نرخ محدودیت توییت از سرویس داخلی توییتر، بصورت تصادفی حذف شد و تیمی که روی این سرویس کار می کرد، در نوامبر این شرکت را ترک کرده بود.

ماسک در آن ماه، نیمه شب اولتیماتومی را به همه کارمندان توییتر ارسال کرده و به آنها گفته بود آماده کار سخت شوند یا این شرکت را ترک کنند. وی به کارکنان توییتر گفته بود باید ساعات طولانی و بصورت فشرده کار کنند تا نسخه توییتر ۲.۰ را بسازند.

از زمانی که توییتر توسط ایلان ماسک خریداری شده است، تعداد کارمندانش بیش از دو سوم کاهش پیدا کرده است و از ۷۰۰۰ نفر، به حدود ۲۳۰۰ نفر رسیده است.

بروز این اختلال موجب انتقاد جک دورسی، یکی از موسسان توییتر شد که قبل از این از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، حمایت کرده بود.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، دورسی در شبکه اجتماعی غیرمتمرکز نوستر نوشته بود: سابق بر این، هر زمان سرویسی مبتلا به اختلال می شد، مردم به توییتر می رفتند تا درباره ی آن صحبت کنند.

منبع: