معاون وزیر كار خبر داد: راه اندازی ۳۱ مرکز تخصصی آموزش های کارآفرینی

معاون وزیر كار خبر داد: راه اندازی ۳۱ مرکز تخصصی آموزش های کارآفرینی

به گزارش سئو مئو، معاون وزیر کار ضمن اشاره به صدور ۱۱ هزار و ۷۶۷ مجوز فعالیت آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد از طریق اندازی ۳۱ مرکز تخصصی آموزش های کارآفرینی و مهارت های کسب و کار اطلاع داد.

غلامحسین حسینی نیا در گفتگو با ایسنا، از طریق اندازی مراکز تخصصی آموزش های کارآفرینی و مهارت های کسب و کار اطلاع داد و اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای به منظور پرورش کارآفرینان مولد و ایجاد اشتغال پایدار بسترهای لازم جهت راه اندازی کسب و کارها را با ایجاد ۳۱ مرکز تخصصی در اکوسیستم کارآفرینی فراهم نموده است.

وی اضافه کرد: در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ۹۰ محتوای الکترونیکی مهارت مطابق با استانداردهای سند حرفه ساخته شده و طی شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ در ۳۰ استان کشور، جشنواره تولید محتوای الکترونیکی برگزار شده است.

معاون وزیر کار تدوین طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات، استقرار پنجره واحد خدمات الکترونیک سازمان و اتصال به پنجره ملی دولت و ارائه ی خدمت صدور و تمدید پروانه تاسیس آموزشگاه­ ها از راه درگاه ملی مجوزها را از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برشمرد.

حسینی نیا در ادامه به روند صدور مجوزها در سازمان آموزش فنی وحرفه ای اشاره نمود و اظهار داشت: یکی از مهم ترین برنامه ها و اقدامات سازمان در یکسال اخیر، صدور مجوز فعالیت آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد و صدور مجوز مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین کارگاهی بوده است که در این راستا، ۱۱ هزار و ۷۶۷ مجوز تاسیس آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد صادر گردیده است. همینطور در جهت پاسخگویی به نیاز صنایع و شرکای سازمان صدور ۱۶۵۴ مجوز ایجاد مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در عین حال به توسعه همکاری و مشارکت با شرکای اجتماعی اشاره نمود و اظهار داشت: در این راستا، تفاهمنامه های همکاری گوناگونی منعقد شده است که همچون آنها میتوان به تفاهمنامه با اتاق اصناف، اتاق تعاون، شستا، ایرانسل، خانه صمت ایران، مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران، شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی و ایمیدرو اشاره نمود.

وی برگزاری ۹۷ هزار نفر دوره آموزش مهارت برای افراد زیر پوشش کمیته امداد، توانمندسازی معتادین بهبود یافته و خانواده های صدمه دیده از اعتیاد به تعداد ۲۵ هزار نفر و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در قسمت توزیع و بهره برداری گاز شهری به تعداد ۵۶۰۲ نفر را از دیگر اقدامات صورت گرفته در جهت انعقاد تفاهمنامه با کمیته امداد، ستاد مبارزه با مواد مخدر و شرکت ملی گاز عنوان نمود.