شرح اقدامات ۱۰ دستگاه دولتی در پشتیبانی از پلت فرم های اینترنتی

شرح اقدامات ۱۰ دستگاه دولتی در پشتیبانی از پلت فرم های اینترنتی

به گزارش سئو مئو، آئین نامه پشتیبانی از توسعه سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال همچون دستاوردهای دولت سیزدهم در زمینه رشد و توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور است.

به گزارش سئو مئو به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، حامد منکرسی، معاون سیاست گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات در نشستی که در پژوهشکده سیاست گذاری شریف برگزار شد ضمن اشاره به اقدامات حمایتی وزارت ارتباطات در این حوزه عنوان کرد: با عنایت به اهمیتی که دولت سیزدهم برای مبحث اقتصاد دیجیتال قائل است، کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال تشکیل شد.
وی اضافه کرد: ذیل این کارگروه که با حضور دستگاههای دولتی تشکیل شد، ۹ کارگروه همچون کارگروه پلت فرم ها تشکیل شد که دبیرخانه آنرا سازمان فناوری اطلاعات ایران به عهده گرفت. در این دبیرخانه با دعوت از ذینفعان حوزه همچون سازمان نظام صنفی کامپیوتری کشور، اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی و بخش خصوصی چالش های موجود مورد شناسایی قرار گرفت که باعث عرضه راهکارهایی در این حوزه شد.
منکرسی ضمن اشاره به اقدامات این کارگروه افزود: چگونگی ورود کسب و کارهای دیجیتال به بورس و برداشتن موانع موجود در این راه همچون موضوع هایی است که در کارگروه پلت فرم ها به آن پرداخته شده است.
وی اظهار داشت: مبحث بعدی، تنظیم گری پلت فرم ها و پیام رسان های داخلی است که به علت تعارض منافع، چالش های زیادی را در بردارد. در این خصوص با عنایت به نقش جدیدی که برای سازمان فناوری اطلاعات ایران بعنوان رگولاتور در حوزه فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است، برای حفظ منافع فعالان حوزه، تلاشهای بسیاری را انجام دادیم.
معاون سیاست گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات تصویب «آئین نامه پشتیبانی از توسعه سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» را همچون دستاوردهای دولت در زمینه رشد و توسعه اقتصاد دیجیتال دانست و در مورد خدمات حمایتی آن اظهار داشت: در این آیین نامه به عهده هفت دستگاه اجرایی، تکالیفی گذاشته است.
وی اظهار داشت: ۱۰ دستگاه هم بعنوان همکار معرفی شده اند که در مجموع شامل دستگاه هایی مانند بانک مرکزی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان امور مالیاتی کشور، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صمت، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سایر نهادهاست.
منکرسی اظهار داشت: خدمات متنوع پرداخت، بسته های حمایتی تبلیغاتی شامل پیامک، سنجاق شدن در سکوها، خدمات لجستیکی و حمل و نقل کالا، عرضه خدمات زیرساختی و فنی، مشوق های مالیاتی مختلف برای کسب و کارهای خاص، اعطای تسهیلات، تخصیص نشان هویتی تأیید شده همچون حمایت هایی هستند که توسط دستگاههای دولتی و سکوها به کسب و کارهای اینترنتی عرضه می شود.

منبع: