مدیر مخابرات منطقه مازندران: توسعه خطوط ارتباطی با تعرفه گذشته امکان پذیر نبود

مدیر مخابرات منطقه مازندران: توسعه خطوط ارتباطی با تعرفه گذشته امکان پذیر نبود

به گزارش سئو مئو، مازندران مدیر مخابرات منطقه مازندران ضمن اشاره به این که اصلاح نکردن تعرفه تلفن ثابت امر توسعه و نگهداری شبکه های ارتباطات را با چالش جدی مواجه کرده است، اظهار داشت: تأمین تجهیزات حداقلی برای شرکت مخابرات با مشکل جدی روبرو شده بود بنابراین اصلاح تعرفه لزوم داشت.

علی نوروزی در گفتگو با ایسنا، در مورد فرآیند اصلاح تعرفه ثابت شرکت مخابرات به صورت فعلی، اظهار نمود: در ۱۳ سال قبل هیچ گونه افزایش تعرفه ای در تلفن ثابت اعمال نشد که این امر عملا توسعه ارتباطات را در کشور با چالش جدی مواجهه کرده است.

وی اضافه کرد: با عنایت به زیان های هنگفتی که شرکت مخابرات متقبل شد در تابستان ۱۴۰۰ شورای رقابت تعرفه تلفن ثابت برای استان تهران را به مبلغ ۲۰ هزار تومان به ازای ۴۴۴ دقیقه مکالمه مجانی و برای مراکز استان ها مبلغ ۱۵ هزار تومان به ازای۳۳۳۳ دقیقه مکالمه مجانی و در شهرستان ها به مبلغ ۱۰ هزار تومان به ازای ۲۶۰۰ دقیقه مکالمه مجانی را مصوب کرد تا بخشی از هزینه های مخابرات را پوشش دهد.

مدیر مخابرات منطقه مازندران هزینه نگهداری هر خط تلفن را حدود ۳۰هزار تومان اعلام نمود و اظهار داشت: دریافت مبلغ ۱۰هزار تومان با وجود هزینه نگهداری ۳۰هزار تومان برای یک خط تلفن حتی پوشش تأمین هزینه سرقت در سال را نمی دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: به لحاظ افزایش چندین برابری نرخ دلار، تجهیزات مخابراتی و هم حل مشکلات و معضلات شرکت مخابرات تنها راه بهبود کیفیت نگهداری شبکه های موجود و توسعه سیستم های مخابراتی با اصلاح تعرفه امکان پذیر است که مصوبه آن هم ابلاغ گردید.

نوروزی ضمن اشاره به این که اصلاح نکردن تعرفه تلفن ثابت امر توسعه و نگهداری شبکه های ارتباطات را با چالش جدی مواجه کرده است، خاطرنشان کرد: تأمین تجهیزات حداقلی برای شرکت مخابرات با مشکل جدی روبرو شده بود بنابراین اصلاح تعرفه لزوم داشت.

وی ضمن اشاره به مهم ترین اقدامات مخابرات منطقه مازندران، اظهار داشت: از آغاز سالجاری تابحال تعداد ۷۵ سایت جدید در استان نصب و۳۰۵ سایتG۴ در استان به راه افتاده است.

نوروزی به اجرا و توسعه ارتباطات و پایداری شبکه ارتباطی پروژه پروتکشن استانی در غرب و شرق مازندران به طول حدود ۳۰۰ کیلومتر اشاره نمود و اضافه کرد: فیبرنوری برای تعداد ۱۸۳ سایت همراه اول اجرایی شد تا تکنولوژی G۴را اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه دراجرای طرح توسعه خطوط ارتباطی حدود ۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری USO در نقاط محروم مازندران اجرایی شد، تصریح کرد: اصلاح تعرفه تلفن ثابت و اجرای آن مزایای بسیار زیادی برای مازندران دارد. ابتدا به مشترک امکان استفاده مجانی از تلفن ثابت به میزان ۴۴۴۴ دقیقه از تلفن ثابت به ثابت و ثابت به همراه اول را می دهد. این اقدام هزینه تلفن ثابت را ۱۵ تا ۲۰ برابر از هزینه تلفن همراه ارزان تر می کند.

منبع: