نحوه تعریف کردن رمز عبور برای مرورگرها

نحوه تعریف کردن رمز عبور برای مرورگرها

سئو مئو: خیلی از کاربران ممکنست از سیستم هایی اشتراکی با اعضای خانواده یا همکارانشان، استفاده کنند؛ در این شرایط راهکارهایی برای حفظ حریم خصوصی وجود دارد؛ بطور مثال در داخل مرورگرها که برای وب گردی استفاده می شود، استفاده از پسورد کمک می نماید تا اشخاص دیگر نتوانند به تاریخچه وب گردی فرد دسترسی پیدا کنند.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، به طور معمول این توانایی پسورد بصورت پیش فرض روی مرورگرها تعریف نشده است و شما می توانید از افزونه Browser Lock در مرورگرهای Chrome، Edge و Opera استفاده کنید.

بر این اساس برای نصب این افزونه می توان با مراجعه به مارکت مرورگر بطورمثال Google Chrome، اسم افزونه را جست وجو و بعد از یافتن افزونه، روی گزینه Add to Chrome کلیک و آنرا نصب کرد. بعد از نصب در مرحله نخست از شما می خواهد که پسورد تعریف کنید. پس از تعریف پسورد یا پسورد مرورگر به صفحه تنظیمات هدایت می شوید یا این که می توانید در بالا سمت راست مرورگر، روی آیکون افزونه کلیک کنید و گزینه Change Settings را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات افزونه شوید.

در این باره علی اصغر زارعی- کارشناس مدیریت سیستم های اطلاعاتی- می گوید بهتر است کاربران حتما آیکون گزینه Deep Security را برای امنیت بیشتر فعال کنند؛ در این صورت اگر رمز عبور اشتباه وارد کنند، تا سه دقیقه بصورت خودکار از ورود شما جلوگیری می کند و همین طور با فعال کردن قابلیت Password Recovery به شما این امکان رامی دهد که اگر پسوردتان را فراموش کردید بتوانید آنرا بازیابی کنید.

قابلیت بعدی Clear History است که با فعال کردن این توانایی، پس از وارد کردن سه بار پسورد اشتباه، بصورت خودکار تاریخچه وب گردی شما پاک می شود.

بر این اساس، پس از اعمال تنظیمات، برای قفل کردن مرورگر، روی آیکون افزونه راست کلیک کرده و گزینه Lock Browser را انتخاب کنید؛ همچنین برای باز کردن مرورگر هم کافی هست رمز عبورتان را وارد کنید. نکته ای که وجود دارد این است درصورتی که یکسری تب بازشده روی مرورگرتان داشته باشید و آنرا قفل کنید، پس از باز کردن باردیگر قفل مرورگر، ملاحظه می کنید که تمام تب ها همچنان باز هستند.

منبع: