تداخل شبکه جی پی اس پنتاگون با شبکه خصوصی بی سیم دردسرآفرین شد

تداخل شبکه جی پی اس پنتاگون با شبکه خصوصی بی سیم دردسرآفرین شد

به گزارش سئو مئو، وزارت دفاع ایالات متحده اعلام نمود شبکه پهن باند سیار سراسری یک شبکه خصوصی با شبکه موقعیت یابی جهانی جی پی اس آن تداخل داشته و مشکلاتی را برای پنتاگون بوجود آورده است.

به گزارش سئو مئو به نقل از نیواطلس، شبکه بی سیم لیگادو نتورکس با گیرنده های سیستم موقعیت یابی جهانی نظامی جی پی اس که پنتاگون از آن استفاده می نماید، تداخل خواهد داشت.
کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در آوریل ۲۰۲۰ به لیگادو اجازه استقرار یک شبکه کم مصرف بی سیم را داد. در ژانویه ۲۰۲۱، کمیسیون مذکور پیشنهاد سازمان های دولتی ایالات متحده برای تعلیق تصمیم خویش را رد کرد.
حالا مشخص شده شبکه بی سیم مذکور با بعضی از سرویسهای ماهواره ای تلفن همراه Iridium Communications که توسط وزارت دفاع ایالات متحده مورد استفاده است و هم با برخی خدمات خاص نظامی ارتش آمریکا و دستگاههای حساس آن تداخل دارد.
وزارت دفاع آمریکا تصریح کرده «سیستم لیگادو با گیرنده های جی پی اس مهم آن تداخل خواهد داشت و کاهش تاثیر این تداخل ناممکن است». این وزارت خانه تصریح کرد اقدامات پیشنهادی کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا برای کاهش و جایگزینی این صدمه ها «غیرعملی، هزینه بر و احتمالا بی اثراست».
در مقابل لیگادو مدعی شده تنها درصد کمی از دستگاههای جی پی اس بسیار قدیمی و ضعیف امکان دارد احتیاج به ارتقا داشته باشند و در این صورت مشکل وزارت دفاع آمریکا هم برطرف می شود. لیگادو جهت کمک به منظور حل این مشکل اعلام آمادگی کرده است تا به جای لغو مجوز لیگادو، همکاری با آن برای حل و فصل اختلال های احتمالی در سیستم های وزارت دفاع در دستور کار قرار بگیرد».

منبع: