تصویب افزایش تعرفه تلفن ثابت

تصویب افزایش تعرفه تلفن ثابت

سئو مئو: برمبنای نامه ای که به امضای وزیر صمت رسیده، افزایش هزینه ماهانه تلفن ثابت مصوب شده است و درصورت اجرائی شدن، مشترکین خطوط تلفن ثابت در تهران باید ماهانه 20 هزار تومان برای حفظ خط تلفن ثابت خود پرداخت کنند.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، افزایش تعرفه هزینه ماهانه تلفن ثابت، تابستان امسال مورد تایید قرار گرفت، در همین راستا، ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت کارکرد تلفن ثابت را تصویب کرده است که درصورت موافقت رگولاتوری و ابلاغ به مخابرات اعمال و اجرا می گردد.
طبق مصوبه مذکور، کاربران تلفن های ثابت استان تهران برای حفظ خط تلفن ثابت خود برمبنای جدول جدید پیرامون تعرفه های جدید تلفن ثابت، باید ماهانه ۲۰ هزار تومان، پرداخت کنند. این هزینه فقط هزینه ای است که صاحبان خطوط تلفن در پایتخت، در صورت عدم استفاده از خط تلفن و فقط بمنظور نگهداری این خطوط باید پرداخت کنند.
این افزایش تعرفه در استان تهران بابت ۴۴۴۴ دقیقه مکالمه، هزینه ای معادل ۲۰۰۰۰ تومان، برای سایر مراکز استانها به ازای حداقل ۳۳۳۳ دقیقه مکالمه ۱۵۰۰۰ تومان به عنوان حداقل پرداخت و سایر شهرها به ازای ۲۶۶۶ دقیقه مکالمه معادل ۱۰۰۰۰ تومان مشخص شد.
به همین دلیل محمدرضا بیدخام -مدیر کل ارتباطات و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران- در گفت و گو با ایسنا درباره ی این مساله اظهار داشت: تعرفه تلفن ثابت حدود ۱۲ سال است که با وجود افزایش تورم تغییری پیدا نکرده است. ما در خواستمان را برای تغییر تعرفه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه داده ایم و آنها بررسی کردند و کارهای کارشناسی آن انجام شد.
وی ادامه داد: همین طور در سازمان تنظیم مقررات رادیویی و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هم تصویب گردید و در نهایت به کمیسیون تنظیم بازار ارسال کردند؛ آنجا هم با شرایطی مصوب شد و بعد از آن به وزارت ارتباطات ابلاغ گردید.
وی افزود: ما منتظریم این مساله در کمیسیون تنظیم بازار بررسی و بوسیله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ما ابلاغ شود. به عبارتی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باید تغییرات تعرفه ها را به ما ابلاغ کنند تا بتوانیم اعلام نماییم و اطلاع رسانی لازم دراین زمینه انجام دهیم.