معرفی چهار مدل جدید آیفون 14 اپل

معرفی چهار مدل جدید آیفون 14 اپل

به گزارش سئو مئو، اپل چهار مدل جدید آیفون شامل آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس که قادرند در شرایط اضطراری از راه ماهواره، درخواست کمک ارسال نمایند را روز چهارشنبه در مراسمی در مقر مرکزی این شرکت رونمایی نمود.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، اپل روز چهارشنبه در مراسمی که Far Out نام داشت، مدل های جدید آیفون، ساعت هوشمند و ایرپاد را معرفی نمود. مدل های آیفون ۱۴ استاندارد، شبیه مدل های آیفون ۱۳ هستند که سال قبل عرضه شدند اما تنها تفاوت آنها، حذف مدل مینی و افزوده شدن مدلی با صفحه نمایش بزرگتر ۶.۷ اینچ است.

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت گوشی با یک حسگر بزرگتر دارند و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی جلوی گوشی، سیستم اتوفوکوس جدیدی برای گرفتن عکسهای سلفی بهتر و سریعتر دارد.

اکثر ارتقاهای صورت گرفته در آیفون، در ارتباط با لاین پیشرفته پرو است. مدل های پرو، یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی به همراه یک لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و یک لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی در پشت گوشی دارند. همینطور صفحه نمایشی دارند که مانند مدل های اپل واچ، می تواند همیشه درحال کم مصرف بماند. به این ترتیب، گوشی های جدید، ویجتهای حاوی اطلاعات مانند هواشناسی، تقویم، قرار ملاقات و وضعیت سهام را نشان می دهند در حالیکه باقی صفحه در حالت خاموش می ماند.

مدلهای پرو همینطور پردازنده های سریع A۱۶ را دارند در حالیکه مدل های استاندارد آیفون ۱۴، از همان پردازنده قبلی A۱۵ استفاده می نمایند. اپل پردازنده A۱۶ را سریعترین تراشه در یک تلفن هوشمند توصیف کرده که ۴۰ درصد سریعتر از رقیبش است.

بهبودهای صورت گرفته در دوربین آیفون ۱۴، شامل حالت جدیدی به نام اکشن برای ویدئو است که کمک می نماید شاتها تثبیت شوند. همینطور گوشی های جدید اپل از eSIM استاندارد استفاده می نمایند که احتیاج به سیمکارت فیزیکی را حذف می کند. آیفون ۱۴ مانند جدید ترین مدل های اپل واچ، امکان تشخیص تصادف را دارد.

آیفون مهم ترین محصول اپل مانده و حدود ۵۰ درصد از فروش این شرکت را تشکیل می دهد و به کسب درآمد بیشتر از سرویسهای مانند اپ استور و اپل تی وی پلاس کمک می نماید. همینطور مشتریان را به خرید وسایل جانبی مانند ایرپاد و اپل واچ ترغیب می کند. آیفون ۱۴ توانایی اپل برای بیرون کشیدن پول از جیب مشتریانی که در رویارویی با افزایش تورم، همچنان تقاضای خریدشان حفظ شد اما از ضعف اقتصادی در امان نمانده اند را به محک خواهد گذاشت.

قیمت فروش آیفون ۱۴ از ۷۹۹ دلار آغاز خواهد شد و برای آیفون پلاس به ۸۹۹ دلار می رسد. هر دو مدل برای پیش سفارش از ۹ سپتامبر، موجود خواهند بود. قیمت مدل آیفون ۱۴ پرو از ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۴ پرو مکس از ۱۰۹۹ دلار شروع می شود. هر دو مدل برای پیش سفارش از ۹ سپتامبر، موجود هستند و ۱۶ سپتامبر، عرضه آنها شروع می شود.

اپل اعلام نمود در نسل جدید آیفون سیستمی بکار رفته که در شرایط اضطراری در مناطق دورافتاده، امکان تماس با امدادگران را فراهم می آورد و در بعضی شرایط، کاربران وقتی اتصال دیگری ندارند، می توانند از اپلیکیشن فایند مای (FindMy) برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود از راه ماهواره استفاده نمایند.

شرکت گلوبال استار اعلام نمود اپراتور ماهواره ای سرویس امداد اضطراری اپل خواهد بود.

شرکتهای دیگر روی قابلیت مشابه کار می کنند. ایلان ماسک، موسس شرکت اسپیس ایکس، ماه گذشته اعلام نموده بود با شرکت تی موبایل جهت استفاده از ماهواره های استارلینک برای اتصال مستقیم تلفنها به اینترنت، همکاری می کند.

آیفون ۱۴ صفحه نمایش ۶.۱ اینچ و مدل آیفون ۱۴ پلاس اپل، صفحه بزرگتر ۶.۷ اینچ را دارد. مانند این مدلها، صفحه نمایش آیفون پرو در اندازه ۶.۱ اینچ و آیفون پرو مکس در اندازه ۶.۷ اینچ عرضه می شود.

اپل همینطور مدل های جدید اپل واچ شامل مدل جدید واچ اولترا را جهت استفاده در ورزشهای سخت و غواصی، معرفی نمود.

اولترا، باطری بزرگتری دارد که در رویدادهایی مانند مسابقات سه گانه دوام دارد و قابلیتهای مقاومت حرارتی و ضد آب بهتری برای عمل در فضاهای بیرونی و همینطور ردیابی جی پی اس بهتر برای فعالیت های ورزشی دارد.

مدلهای جدید ساعت هوشمند اپل شامل مدل ارزان ارتقا یافته به نام SE و Series ۸ Watch است که قابلیت تشخیص تصادف را داشته و عمر باطری آنها در حالت کم مصرف، ۳۶ ساعت است.

قیمت Series ۸ با سرویس فعال اتصال به شبکه، از ۴۹۹ دلار و مدل SE با سرویس فعال اتصال به شبکه، از ۲۹۹ دلار شروع می شود. مدل اولترا که شامل سرویس فعال اتصال به شبکه است، از قیمت ۷۹۹ دلار شروع می شود و از ۲۳ سپتامبر موجود خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، ارزش سهام اپل با گذشت بیشتر از یک ساعت از مراسم معرفی محصولات جدید این شرکت، ۰.۶ درصد صعود کرد که ضعیفتر از رشد ۱.۵ درصدی شاخص اس اند پی ۵۰۰ در معاملات چهارشنبه بود.

منبع: